Mijn High School Year in Burleson, Texas

Drie dagen oriëntatie in New York City

Hallo,

Inmiddels ben ik al weer drie dagen bij mijn gastgezin, maar ik zal zondag een blog schrijven over de eerste week. Nu zal ik vertellen over de drie geweldige dagen in New York City.

Dag 1

Het vliegtuig vertrok woensdag 13 augustus om 9.15, wat betekende dat ik om 6.15 op het vliegveld werd verwacht. Lekker vroeg mijn bed uit dus. Natuurlijk zijn mijn ouders en mijn broertje mee geweest naar het vliegveld om afscheid te nemen. Ook oma Nel en vier van mijn vriendinnen waren er, wat ik heel erg fijn vond. Helaas kon mijn andere oma er vanwege een operatie niet bij zijn, maar ik had al dinsdagavond afscheid van haar genomen.

Op het vliegveld kregen we eerst allerlei laatste informatie, voordat we gingen inchecken. Na het inchecken, waar we ongeveer om 6.40 klaar mee waren, konden we nog rustig afscheid nemen van familie en vrienden. Het was een mooi afscheid en het was gelukkig geen afscheid voor altijd.

Vervolgens zijn we met alle studenten door de douane gegaan en richting de gate gelopen. We waren met 19 studenten en één begeleider: een super leuke groep!

Tijdens de vliegreis zat ik naast het raam en heb ik dus wat foto’s kunnen nemen. Ook heb ik gekletst met het meisje naast wie ik zat en heb ik wat geslapen.

Eenmaal op het vliegveld Newark zijn we snel naar de douane gegaan, zodat we niet lang hebben hoeven wachten. De koffers waren ook snel gepakt. We waren zo snel met alles, dat we nog één uur hadden voordat de bus zou komen om ons op te halen. We hebben van die tijd gebruik gemaakt door wat te eten en te drinken.

Ons hotel was niet zover van het vliegveld, dus we hoefden niet lang te zitten. Eenmaal in het hotel waren we weer te vroeg en moesten we wachten op de kamers. Ik zat in één kamer met drie andere Nederlandse meiden, wat heel gezellig was. Omdat we er al om drie uur plaatselijke tijd waren en we pas om zeven uur gingen eten, gingen we eerst met een aantal meiden zwemmen. Dat was lekker verfrissend en tijd dodend. Als avondeten hadden we een pizzabuffet in het hotel, waarvan best te eten viel. Zeker nadat we allemaal uitgehongerd waren van de lange dag. Na het eten wilden we allemaal het liefst naar bed gaan, maar we moesten wachten op de Duitse studenten om iedereen aan elkaar voor te stellen. Uiteindelijk kwamen de Duitsers later dan gezegd en zijn we gewoon naar bed gegaan.

Dag 2

’s Ochtends werden we om 8.15 alweer verwacht in de hotellobby. Voor die tijd moest er ook nog ontbeten worden, dus hadden we in onze kamer de wekker om kwart voor zeven gezet. Ik was zo moe dat ik er pas om zeven uur uitgekomen ben. Na het ontbijt, wat niet zo veel voorstelde, werden we opgehaald door dezelfde bus als de eerste dag. De rit naar New York City heeft denk ik een half uurtje tot veertig minuten gekost. Er was veel verkeer, dus de bus kon niet overal doorrijden. Eenmaal in de stad hebben we eerst onze tourguide opgepikt. We hebben in totaal drie verschillende tourguides gehad in twee dagen en ze waren allemaal broers van elkaar. Ze wisten alle drie super veel over de stad, maar ook over de andere staten in de USA.

De eerste stop van de dag was Central Park. We begonnen in de buurt van het huis van John Lennon waar hij woonde op het moment dat hij werd vermoord. Daarna zijn we dwars door het park gelopen naar de andere kant. Onderweg hebben we gestopt bij een fontein aan een meer. Daar hebben we wat groepsfoto’s gemaakt met de Nederlandse studenten en een beetje rondgelopen. We kwamen na de wandeling uit op Fifth Avenue, de dure en rijke straat van New York. Langs Central Park zijn alle dure appartementen en huizen en verderop in de straat is de dure winkelstraat. Daar zijn we gestopt met de bus en hadden we een klein uurtje om rond te lopen. Hier ben ik met wat meiden eerst in een hele grote speelgoedwinkel geweest en daarna in de Apple Store. Op de straat staat een grote doorschijnende doos en dan kom je via een trap naar beneden de winkel in. Hier hebben we ook nog Najib Amhali gespot. Helemaal aan de andere kant van de wereld en nog kom je een bekende Nederlander tegen.

Na Fifth Avenue was het tijd voor de lunch, dus zijn we weer in de bus gesprongen om naar Macy’s –een heel groot warenhuis– te rijden. Daar kregen we tien dollar om een lunch te kopen. Ik had een hele lekkere kipwrap.

Vervolgens was het tijd voor shopping time in Soho. Ik heb samen met twee andere meisjes eerst de ene kant van de straat uitgelopen en daarna de andere kant. We zijn een paar winkels in geweest en in van de zijstraatjes hebben we allemaal een souvenir gekocht.

De laatste bezienswaardigheid van de dag voor het eten, was de Brooklyn Bridge –een brug die Manhattan verbind met Brooklyn. Hier zijn we overheen gewandeld richting Brooklyn. Er was een voetgangerspad boven de autoweg. Vanaf de brug konden we het Vrijheidsbeeld zien en alle hoge gebouwen van Manhattan. Aan de andere kant van de brug zijn we naar het Brooklyn park gelopen, waar iedereen een ijsje kon kopen of foto’s kon maken met de Amerikaanse vlag.

De bus haalde ons weer op en bracht ons naar het Hard Rock Café, midden op Times Square. Hier hebben we gegeten met een echte Amerikaanse Cheeseburger. Na afloop hadden we nog één uur om op Times Square rond te lopen in het donker. Alle schermen en lichtjes waren fantastisch. Tegelijkertijd was er ook een staking bezig die al het verkeer tegenhield. We zijn ook nog de Toys ‘R Us ingeweest –die hebben een reuzenrad in het gebouw– en de M&M store.

Dat was het eind van de eerste vermoeiende dag in New York City. We zijn in het hotel dan ook gelijk gaan slapen.

Dag 3

Deze derde dag mochten we een uurtje langer uitslapen. Vervolgens begon opnieuw een hele drukke dag met een vol, maar super leuk programma. We reden eerst met de bus naar het 9/11 memorial. Sinds drie maanden kun je daar vrij rondlopen, zonder door hele strenge controles te hoeven. Dat was wel fijn, aangezien we er niet heel lang konden rondlopen. Onze gids was te laat en we moesten een boottochtje halen. Op de plekken waar eerst de Twin Towers stonden waren nu twee grote fonteinen gemaakt. Op de rand die er omheen stond, waren alle namen van de overledenen van die dag gegraveerd. Het was heel indrukwekkend en ik vind dat het een heel erg mooi monument is geworden.

De tweede stop van de dag was dus een boottochtje van ongeveer één uur. Eerst voeren we langs de gebouwen van Manhattan, om vervolgens om te draaien en richting het Vrijheidsbeeld te varen. Hier konden we even kort foto’s maken en daarna voer de boot terug naar de haven. Vervolgens was het alweer tijd voor de lunch. We gingen naar een gebouwtje waar veel zakenmensen tussen de middag eten. Er waren heel veel kleine restaurantjes in het gebouw, dus er was volop keuze. Ik heb een heerlijke bagel met kip gehad.

De rest van de middag zouden we doorbrengen op Coney Island, het uiterste puntje van Brooklyn. Mensen uit New York City gaan daarheen om een dagje van hun vakantie door te brengen. Er is een strand, een lange houten boardwalk en een aantal kleine pretparken met grote achtbanen enz. Hier gingen we heen met de metro, omdat dat volgens onze gids ook hoorde tot de echte beleving van New York. Ik was echter zo moe dat ik de veertig minuten heb geslapen. Ik kon nog net op tijd wakker worden om de metro uit te stappen.

Eerst ben ik met een aantal andere meiden naar de Cyclone geweest. Dat is de oudste houten achtbaan van het continent. De rit was ongelofelijk leuk! Daarna ben ik met één ander meisje over de boardwalk naar een pier toe gelopen. We hadden vanaf daar mooi uitzicht over heel Coney Island en over de verschillende mensen die op het strand lagen. Aan het eind van de twee uurtjes die we daar hadden, heb ik ook nog even met mama gebeld. Dat was toch wel fijn.

Na Coney Island was het al weer tijd voor het avondeten. We gingen naar een plaatselijk pizzarestaurantje, waar de pizza’s echt super lekker waren.

De laatste bezienswaardigheid van New York, was the Top of the Rock. Dit is een dek boven op het Rockefeller Center, waar toeristen op kunnen rondlopen en uitzicht hebben over de hele stad. Het was al donker, dus dat gaf het nog een extra geweldigheidsfactor. Het was werkelijk waar super mooi.

Na deze drukke dag, was ik helemaal uitgeteld. Toch ben ik niet gelijk naar bed gegaan, want we hebben eerst afscheid genomen met de hele groep.

Dag 4

Zaterdag vloog ik dan eindelijk door naar mijn gastgezin. Ik moest om vijf uur opstaan, de bus haalde me op om zes uur en om tien over acht steeg mijn vliegtuig op.

Na een vlucht van drie en een half uur, kwam ik op het vliegveld van Dallas aan. Hier stonden mijn gastouders en gastzus samen met een vriendin van haar me op te wachten met een leuk welkombord. Ik heb ook nog mijn coördinator ontmoet. Vervolgens zijn we naar een restaurantje gereden met Aziatisch eten.

Verder ben ik die dag nog met de vriendin van mijn gastzus naar mijn High School gereden, waar een evenement was: ‘Meet the Spartans’. Alle sportteams werden voorgesteld en de cheerleaders en de band traden op.

Al met al vier geweldige eerste dagen voor mijn avontuur!

Love,

Savanna

Reacties

Reacties

Max

SUper leuk verhaal. Welcome in the big apple, was het dus. Geweldig, herken alle leuke dingen van New York.

Ontvangst gastgezin klinkt top. HEEL veel plezier en geniet.

Marieke

Fijn dat je een superleuke start hebt gehad. De foto's op facebook heb ik met Max bekeken. Ziet er gezellig uit! We kijken uit naar je volgende bloq! Veel plezier!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active