Mijn High School Year in Burleson, Texas

Week 17t/m18: 8 december t/m 21 december || Laatste schoolweken van het 1ste semester

Hello,

Ik schrijf dit tijdens President’s Day. Dat is een vrije dag hier in Amerika, dus ik had wat tijd om mijn blog bij te werken.

Maandag 8 december

In mijn Engels klas lezen we het toneelstuk “The Crucible”. Soms gaat het alleen een beetje te snel voor me, dus heb ik ’s middags het hele boek voor mezelf gelezen. Het is echt een goed geschreven toneelstuk.

Dinsdag 9 december

Meestal begint bij ons het kerst gevoel na Sinterklaas, dus dat is ongeveer rond deze tijd. Hier is het echter al sinds Thanksgiving overal het kerst gevoel zichtbaar. Op school ook. Zeker in de cafetaria hangen overal versieringen. Op televisie zijn er op een heleboel zenders kerstfilms te zien. Sommige films zijn zelfs elke dag te zien. Tsjaa, dat heb je met meer dan 1000 zenders.

Woensdag 10 december

Woensdagavond, dus besloot ik om naar de jeugdgroep te gaan van de kerk. Daar kregen we eerst nog wat informatie over de ski trip en verder gezellig gekletst met z’n allen.

Donderdag 11 december

Zwem training wordt steeds harder. We zijn bijna aan het eind van het seizoen en daarmee komen ook de belangrijkste wedstrijden eraan. Dus wordt er hard getraind.

We zijn ook begonnen met het nadenken over mijn terugreis datum. Dat is toch moeilijk, ik wil nog helemaal niet aan terug gaan denken.

Vrijdag 12 december

’s Avonds zijn we naar een dansvoorstelling gegaan van een vriendin van Hannah die naar een speciale Art school gaat. Daar hebben de leerlingen extra lessen in bijvoorbeeld dans, of acteren of zingen etc. De dansafdeling had een voorstelling in elkaar gezet en daar zijn we dus naar toe geweest. De show was best wel goed en ik heb er dan ook heel erg van genoten.

Terug in het huis hebben Hannah en Hunter, Josi en mij gedwongen om naar de kerstfilm “Elf” te kijken. Het is een van Hannah’s favoriete films en toen ze er achter kwam dat ik die nog nooit heb gezien, moest ik het van haar zien. Het is een best wel leuke kerstfilm, zeker een aanrader voor mensen volgend jaar ;)

Zaterdag 13 december

Mijn gastgezin had aan me gevraagd of ik wel eens naar een ballet voorstelling was geweest. Omdat ik nee had gezegd, wilde ze me graag naar een stuk meenemen. Rond kerst is “The Nutcracker” erg populair en het is een klassieker volgens hen. Daarom hadden ze er voor gekozen om me naar deze voorstelling mee te nemen. De voorstelling was in Ft. Worth. We zijn extra vroeg gegaan, we wilde namelijk nog wat rondlopen langs winkeltjes. We hebben zelfs de Kerstman nog gezien. Die zat op het plein onder een gigantische kerstboom. Daar konden kinderen, die in een lange rij stonden te wachten, op de foto met hem.

Voordat we naar de theaterhal gingen, hebben we bij de Cheesecake Factory grote stukken taart besteld en die op een bankje buiten op gegeten. Daarna was het tijd om naar binnen te gaan, waar we nog wat foto’s hebben genomen onder een grote versierde kerstboom. Eenmaal binnen in het theater, bleek dat we bijna vooraan zaten. We hadden dus super goed zicht op het podium. De voorstelling was ontzettend goed en ik heb er ook heel erg van genoten.

Zondag 14 december

’s Ochtends naar de kerk. In de middag leren en huiswerk doen, want we hebben final exams deze week. Gelukkig niet de hele week, maar op woensdag, donderdag en vrijdag. En natuurlijk heb ik voor elke klas een examen.

Maandag 15 december

Een saaie schooldag met een heleboel laatste review sheets voor de toetsen van de aankomende dagen. Iedereen is ontzettend blij dat we twee weken vrij hebben. Een van hen ben ik. Het is dat ik een hele week vrij had met Thanksgiving, maar anders zou dit de eerste weken vakantie zijn sinds de zomer. Wat ben ik blij met onze herfstvakantie.

Dinsdag 16 december

Nog meer oefentoetsen. En na school nog meer leren. Alhoewel dat zeg ik wel, maar om eerlijk te zijn, heb ik niet heel veel geleerd. Over het algemeen zijn mijn vakken best wel makkelijk.

Woensdag 17 december

Vandaag dan de eerste examens. Zoals ik al zei, niet heel moeilijk. Op een schaal van 0 tot een 100, heb ik een 89 voor Engels en een 100 voor Retailing&E-tailing. Dat waren mijn twee examens deze dag.

Donderdag 18 december

Vandaag had ik Graphic Design, Forensic Science en US government. Die laatse was mijn moeilijkste toets. In volgorde heb ik een 90, een 92 en een 100 gehaald. Vooral met die laatste was ik super blij. Van heel veel mensen had ik gehoord dat hij ontzettend moeilijk was en dat heel veel mensen niet echt goede cijfers hadden gehaald. Het halen van een 100 is dus ontzettend goed. De toets was ook niet echt heel moeilijk.

Vrijdag 19 december

Allereerst had ik vandaag mijn wiskunde examen en mijn Professional Communications examen. Als cijfers had ik een 92 en een 90. Ik heb dus aardig goede cijfers gehaald in deze drie dagen. Om dat te vieren, kregen we eerder vrij.

Met het zwemteam hadden we daarom na school een Christmas party. Onze coach had een kleine ruimte in een burger restaurantje afgehuurd. Iedereen moest een cadeau meenemen van ongeveer 15 dollar. Ik had een Starbucks kaart van 10 dollar, samen met een paar kleine klompjes en een Hollands blikje met stroopwaffels. Nadat we allemaal ons eten hadden besteld, speelden we Chinees Christmas. Allereerst moest iedereen een papiertje trekken met een nummer. Dat gaf de volgorde aan, waarin we cadeautjes mochten pakken. De eerste zeven mensen moesten een van de ingepakte cadeautjes pakken. Vanaf de achtste persoon mag iemand kiezen om een cadeau van iemand te stelen of een van de nog steeds ingepakte cadeaus te pakken. Als een cadeau drie keer is gestolen, staat het vast en heeft de laatste persoon dus dat cadeau. Uiteindelijk eindigde ik met een Hot Choco & S’mores pakket. Ik was er ontzettend blij mee. Over mijn cadeau werd haast gevochten. Iedereen wilde super graag de klompjes en ze waren ook nieuwsgierig naar de inhoud van het blikje. Uiteindelijk eindigde een van de Senior jongens ermee en hij was er ontzettend blij mee.

We kregen ook eindelijk onze truien, t-shirts, caps en handdoeken die we hadden besteld. Ik heb een trui en een handdoek. Op allebei staat mijn naam en het logo van ons zwemteam. Ik ben er super blij mee en ik ga zeker weten mijn trui heel veel dragen. Hier en volgend jaar in Nederland in de winter.

Na afloop van de party, bleek dat de auto van mijn vriendin op slot zat en dat ze haar sleutels binnenin had laten zitten. We moesten dus opgehaald worden door haar broer. Later op de avond bracht ze gelukkig alsnog mijn spullen, die in de auto lagen. Was zeker een geslaagde dag.

Zaterdag 20 december

Last minute Christmas shopping! Moet zeker gebeuren. Samen met Hannah en Brennan gingen we naar het winkelcentrum. We moesten allemaal nog voor verschillende mensen cadeautjes kopen. We zijn dus naar verschillende winkels geweest. Overal was het super druk en de line voor veel kassa’s was ongelofelijk lang. Gelukkig hebben we het overleefd en zijn we allemaal geslaagd.

Zondag 21 december

Na de kerk en de lunch thuis, heb ik met mijn ouders geskyped. Ook Janice kwam er bij zitten. We moesten namelijk een besluit nemen over mijn vertrek datum. Daarna nog lekker geklets over van alles en plannen gemaakt met mijn moeder. Want die komt aan het einde van mijn jaar. Daar ben ik zo blij mee en ik kan echt niet wachten tot ik haar weer kan zien! Ik vind het ontzettend jammer dat mijn vader en broertje niet kunnen komen, maar ik hoop dat ik hen in de toekomst ook ooit hen kan laten zien waar ik tien maanden van mijn leven heb doorgebracht.

Ik zal proberen heel snel weer te posten en alles up to date te krijgen. Ook zal ik proberen om een blog te maken met “vreemde” dingen die ik tot zover heb opgemerkt.

Heel veel liefs,

Savanna

Reacties

Reacties

Karina

We zijn weer helemaal in Kerstsfeer. Geniet nog van iedere dag de komende 16 weken, de tijd gaat zo snel. Liefs, mama

Jeannet

Hoi Savanna, Leuk om weer een verhaal van je te lezen. Geniet er nog maar van de komende weken en nog niet teveel denken aan terug gaan naar Nederland. Ga je straks in Nederland door met zwemmen?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active