Mijn High School Year in Burleson, Texas

Week 14t/m16: 17 november t/m 7 december || Thanksgiving break

Hello again!

Ik ga maar gelijk beginnen met vertellen wat er is gebeurd tussen 17 november en 7 december. Ik hoop dan gauw weer bij te zijn en mijn blog dan ook bij te houden.

Maandag 17 november

’s Avonds ben ik met Hannah terug naar de school gegaan. Het schooltheater had namelijk een optreden van Les Miserables. De school heeft een eigen theaterzaal met groot podium en de leerlingen zijn ook best wel goed in acteren. Het was dus erg leuk om naar te kijken.

Dinsdag 18 november

Na school lekker in bed gelegen en wat op internet rondgehangen. Vrije middagen moeten ook kunnen toch ;)

Woensdag 19 november

Tijdens onze training ’s ochtends kwam ik te weten dat ik onze aankomende zwemwedstrijd die zaterdag zou zijn, op 1 seconden zou missen. Het was namelijk een wedstrijd waar je je voor moest kwalificeren. Als ik op mijn 50 vrij 1 seconden sneller geweest zou zijn, had ik meegekund. Daar heb ik dus de rest van de dag flink van gebaald.

Donderdag 20 november

Waren we op tijd in het zwembad, kregen we te horen dat we waarschijnlijk geen training hadden. Er had namelijk iemand van het team voor ons in het water overgegeven. Iedereen ging daarom blij weer naar huis om nog een uurtje te slapen.

Vrijdag 21 november

Laatste dag voor onze Thanksgiving break. De dag zelf ging super snel voorbij. Daarna gelijk na school had ik een lock-in met de Criminal Justice club. Lock-in betekent dat je op school blijft tot twaalf uur ’s avonds. We hebben een SWAT training gehad. Was super leuk. Door de school heen rennen in nep kogelvesten en met plastic geweren en handguns. Zogenaamde boeven neerschieten. Ook een aantal nieuwe mensen ontmoet, dus het was zeker een geslaagde avond.

Zaterdag 22 november

Eerst lekker uitgeslapen, want het was natuurlijk een late avond. Vervolgens ben ik met Janice, Hannah, Candace en Dillon naar Mockingjay Part 1 geweest. Het was echt een super leuke film en ik was zo blij dat ik hem eindelijk heb gezien. Ik ben namelijk grote fan van de Hungergames en ik kon echt niet wachten om naar deze film te gaan. Aan het eind van de middag hebben we allemaal relaxed en heb ik boek gelezen.

Zondag 23 november

Lekker rustig aangedaan op zondag. Spelletje gespeeld na het eten, maar verder niet echt iets bijzonders gebeurd.

Maandag 24 november

Je zou denken: geen school dus ook geen zwemtraining. Maar nee, we hadden gewoon training. Zelfs vroeger zodat we langer konden doorgaan. Ik had dus training van 6 tot 8. Kon dus lekker vroeg op.

Na de training ben ik kort onder de douche gesprongen, om daarna opgehaald te worden door Chuck en Hannah. We hebben ontbijt gehaald bij Chick-fil-A, om vervolgens door te rijden naar wat winkels waar Chuck iets moest halen. En Hannah moest een nieuwe foto laten maken voor haar rijbewijs.

Thuis heb ik middagdutje gedaan en daarna film gekeken op de bank.

Dinsdag 25 november

Weer training van 6-8. Daarna werd ik ditmaal opgehaald door Janice en Hannah. We reden door om Candace op te halen en vervolgens naar Fort Worth te gaan. Daar moesten we eerst de auto afleveren bij de dealer, omdat ze onderhoud moesten plegen. We kregen een leenauto, waarmee we doorreden naar het winkelcentrum. Daar hebben de ochtend geshopt en vervolgens wat gegeten. Zelf heb ik niet zoveel gekocht, maar iedereen was uiteindelijk tevreden. ’s Middags zijn we naar een park aan de andere kant van de stad gereden, waar ze allemaal dingen hadden gedaan met water. Was heel erg leuk om rond te lopen en te bekijken. Aan het eind van de middag zijn we teruggereden naar de dealer, waar we nog moesten wachten tot ze eindelijk klaar waren.

Woensdag 26 november

Dit was de laatste dag van de vakantie waarop ik training zou hebben. Weer van 6 tot 8. Na de training zijn we met het hele team, of in ieder geval de mensen die waren komen opdagen, naar Chick-fil-A gereden, om te ontbijten. Ze hebben geweten ook dat er een zwemteam was, want de meeste waren te hongerig om van het ontbijt menu te kiezen.

Nadat ik thuis kwam, moest ik mijn koffer snel pakken en me omkleden. We gingen namelijk naar New-Boston, waar Janice’ familie woont. We zouden daar Thanksgiving vieren. De rit was 3 uur en ze wilden er graag aan het begin van de middag al zijn. Uiteindelijk waren we de eerste van de familie die aankwamen. Chuck en Janice verbleven bij Janice’ zus en Hannah en ik sliepen 500 meter verderop bij Hannah’s neef en zijn vrouw. Nadat ik me had omgekleed en er al meer familie was aangekomen, nam Hannah’s oom mij, Hannah en Chuck mee op een toch over zijn gigantische boerderij. Hij heeft 200 acre aan land en zo’n 500 koeien. ’s Avonds hebben we met iedereen van de familie gegeten.

Donderdag 27 november

Vandaag was Thanksgiving. Hannah en ik werden al vroeg gewekt, doordat Hannah’s neef twee kleine zoontjes hebben en die al luid gillend door het huis aan het rennen waren om zeven uur.

Hannah en ik hebben ons daarom snel aangekleed, ontbeten en zijn toen overgereden naar haar oom en tante’s huis om daar te helpen met de voorbereidingen van Thanksgiving. Toen alles eenmaal klaar was, moesten we alles naar het andere huis brengen, van Hannah’s neef. Dat huis is namelijk groter en we zouden er dus beter passen met de ongeveer 40 mensen die er zouden zijn.

Nadat alles klaar was heeft iedereen letterlijk aangevallen op het voedsel. Het was allemaal ontzettend lekker. Natuurlijk was er ook de gebruikelijke kalkoen. Waarom die gebruikelijk is weet niemand, maar hij was wel erg lekker. Thanksgiving was zeker een geslaagde dag. Ik heb bijna de hele familie van Janice ontmoet en iedereen had super lekker eten gemaakt.

Vrijdag 28 november

De vrijdag na Thanksgiving wordt ook wel Black Friday genoemd. Op deze dag zijn er vaak gigantische kortingen in alle winkels. Sommige winkels openen zelfs al om twaalf uur ’s nachts en er staan vaak rijen met mensen te wachten. Walmart is waarschijnlijk het beste voorbeeld. Op youtube kun je filmpjes vinden waarop mensen letterlijk met elkaar vechten om bijvoorbeeld een televisie die voor minder dan 50 dollar wordt verkocht.

Wij zijn niet naar die grote winkelketens gegaan, maar naar wat kleinere boetiekjes. Ook daar hebben ze kortingen, maar het is veel rustiger. Dat kwam waarschijnlijk ook, omdat New-Boston heel erg klein is en er nauwelijks mensen wonen. Janice heeft me een aantal plekken laten zien waar zij vaak kwam toen ze jonger was. Ze is namelijk in New-Boston opgegroeid. Zo heb ik o.a. de kerk gezien, haar lagere en middelbare school gezien en haar geboortehuis.

Aan het eind van de middag ben ik wezen paardrijden met Hannah, haar tante, neef en zijn twee zoontjes. Het was heerlijk om daar rond te rijden. Het zonnetje scheen en er waren grote stukken land waar geen koeien, gewassen of bomen stonden. Na het avondeten zijn we weer richting huis gegaan. Ik heb bijna de volledige rit geslapen en ben thuis ook meteen naar bed gegaan.

Zaterdag 29 november

Deze dag hebben we vooral gebruikt om bij te komen van Thanksgiving. Ik heb m’n koffer weer uitgepakt en heb lekker op de bank gelegen.

30 november en 1&2 december

Niets bijzonders gebeurd hier in Amerikanenland. Saai he.

Woensdag 3 december

Ben in tijden weer naar jeugdgroep op woensdagavond geweest. Deze avond was er ook een Duits meisje voor het eerst. Ze is hier als Au-pair en we hebben gelijk nummers uitgewisseld.

Donderdag 4 december

Na school heb ik vooral naar Youtube-filmpjes van het WK zwemmen gekeken, op zoek naar mijn moeder die daar als scheidsrechter was. Kon alleen niet veel vinden helaas. Daarna op tijd naar bed gegaan, want ik was best wel moe.

Vrijdag 5 december

Dit is natuurlijk een feestdag in Nederland, maar hier hebben ze nog nooit gehoord van Sinterklaas. Toch heb ik een klein cadeautje voor de openhaard gekregen. M’n gastouders hadden heel lief pantoffels en wat snoep neergelegd. Mijn dag begon dus goed. ’s Avonds heb ik pepernoten gemaakt, want ik had van mijn ouders een pepernotenmix gekregen via de post.

Zaterdag 6 december

Vandaag hadden we weer een zwemwedstrijd, dus ik kon weer lekker vroeg op. De hele wedstrijd ging aardig goed en dat resulteerde er dan ook in dat ons meidenteam tweede werd. We kregen een vrij grote beker mee naar huis, waar we natuurlijk mee moesten poseren voor een foto. Daarna in de bus kreeg ik het besef dat ik nog maar twee wedstrijden zou hebben met dit team en dat ik iedereen ontzettend veel ga missen volgend jaar. Na de wedstrijd zijn we naar een restaurant gereden en hebben we daar op kosten van onze coach super lekker gegeten met iedereen.

Zondag 7 december

Ik had met het Duitse meisje, Josi, afgesproken om naar de film te gaan. Hannah ging ook gezellig mee. We gingen naar de Pinguïns of Madagaskar. Je zou denken dat er allemaal kleine kinderen zouden zijn, maar uiteindelijk was de zaal best wel leeg en waren de enige anderen mensen allemaal ouder dan ons. De film was ontzettend grappig en we hebben dan ook allemaal genoten. Na de film zijn we nog naar de kerk geweest waar ze een zangconcert hadden. Daarna zijn we naar huis gereden en hebben we de eerste kerstfilm van het jaar gekeken: Elf. Ik had deze nog nooit gezien, maar ook deze is erg leuk en zeker een aanrader voor volgend jaar ;)

Heel veel liefs,

Savanna

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active