Mijn High School Year in Burleson, Texas

Week 19t/m20: 22 december t/m 4 januari || Christmas Break

Hello again!

Maandag 22 december

De dag begon vroeg, met zwemtraining om zes uur ’s ochtends. Twee uur training in de ochtend maakt je zeker weten wakker. Ik wilde namelijk na de training terug naar bed gaan, maar dat lukte niet echt. Daarbij was iedereen druk bezig met het schoonmaken van het huis. Opa en oma kwamen namelijk op bezoek. Ze konden niet tijdens de kerstdagen bij ons zijn, dus besloten ze om vandaag een dagje te blijven. Ze kwamen aan het begin van de middag, waarna we ’s avonds met z’n allen –ook Candace en Dillon kwamen mee– naar een restaurant gingen om lekker te eten. Na het restaurant was het thuis tijd voor de eerste cadeautjes. Het meest geweldige cadeau was de kerst sok die oma zelf had gemaakt voor mij. Ze had er twee weken bijna fulltime aan gewerkt. Ik was er dan ook ontzettend blij mee en dit is echt iets wat ik de rest van mijn leven zal meenemen als een geweldige herinnering. Ik kreeg ook een paar oorbellen, een koekjesvorm in de vorm van de staat Texas en een fotolijstje.

Dinsdag 23 december

Vandaag was ik zo moe na het zwemmen dat ik na afloop gelijk in bed dook en ontzettend lang heb geslapen. Ik werd ergens rond twee uur wakker, waarna ik heb gedoucht. De rest van de dag heb ik me vooral bezig gehouden met het inpakken van al mijn cadeautjes.

Woensdag 24 december

Vandaag had ik geen zwemmen, zodat ik lekker kon uitslapen. Vervolgens kon ik me klaar gaan maken voor de kerk. Kon ik mooi mijn jurk aan. In de kerk hadden we een hele mooie dienst. Van te voren had iedereen een kaarsje in een houdertje gekregen. Aan het einde van de dienst werden er verschillende kaarsjes op de voorste rij aangestoken, waarna iedereen de kaarsjes om zich heen aanstak. Zo vulde de kerk zich langzaam met brandende kaarsjes overal.

Na afloop van de dienst gingen we snel naar huis om taarten, soep en andere dingen op te halen voor het diner. We gingen naar vrienden toe, waar we een klein feestje hadden. Met alle jongeren hebben we na het eten een spel gespeeld en tv gekeken. Het was een super leuke kerstavond.

Donderdag 25 december

’s Ochtends werd ik door Hannah wakker gemaakt, omdat ze niet kon wachten met het openen van de cadeautjes, die zich in de voorgaande dagen langzaam hadden verzameld onder de boom. Ik heb echt fantastische dingen gekregen van iedereen. Mijn gastouders gaven me een ketting met de vorm van de staat Texas eraan. Van Hannah kreeg ik haar cowboylaarzen, die vrijwel nieuw waren. Het waren dezelfde laarzen die ik gebruikt had met Halloween. We hebben dezelfde maat, dus dat komt goed uit. Van Candace en Dillon kreeg ik verschillende kleurtjes nagellak en een super mooie cover voor mijn paspoort. Ik heb het gelijk om mijn paspoort gedaan.

Na het openen van alle cadeautjes en het ontbijt, zijn Hannah, Candace en ik naar Brennan’s huis gereden. Het is hun traditie om een foto te nemen met zijn allen op Christmas Day. We moesten wachten tot Brennan’s zus kwam. Daarom hebben we een film gekeken.

Eenmaal terug thuis heb ik geskyped met mijn ouders en broertje.

Vrijdag 26 december

Vandaag gingen we weer naar New Boston om Janice’ familie te bezoeken. Nadat we bij haar zus aankwamen hebben we eerst rustig bijgekomen. Daarna zijn we naar het verzorgingshuis van haar moeder gereden om haar moeder mee te nemen naar een pedicure. Hannah en ik zijn tegenover naar het winkelcentrum gegaan. Aan het eind van de middag zijn we naar Janice’ andere zus gereden. Daar had een groot deel van de familie zich verzameld voor een heerlijk diner.

’s Avonds hebben Hannah en ik weer bij haar neef geslapen.

Zaterdag 27 december

Overdag hebben we op de boerderij van Janice’ zus rondgehangen. Na het avondeten zijn we naar huis gereden. Tijdens de drie uur durende rit heb ik vooral geslapen.

Zondag 28 december

’s Middags ben ik met Janice, Candace en Dillon naar de film geweest. We gingen naar de film “Exodus”, een film over het leven van Mozes. Na afloop hebben we eten gehaald en zijn we naar huis gereden.

Maandag 29 december

Vandaag hadden we weer zwemtraining. Ditmaal niet om zes uur maar om half zes. Nog vroeger dus. Wat ik niet overheb voor mijn sport en team.

Na afloop van het zwemmen had ik geen tijd om te gaan slapen, want Janice, Candace en Hannah wilden me meenemen naar een mall in Dallas. Het was een luxe mall met dure winkels. Het was leuk om door alle kleding heen te neuzen, maar de prijskaartjes waren vaak jammer.

Dinsdag 30 december

Vandaag na het trainen vond ik een papiertje tussen de post dat vertelde dat de doos die mijn ouders voor kerst hadden opgestuurd, eindelijk was aangekomen. Omdat ik zo moe was ben ik in mijn bed gaan liggen en in slaap gevallen. Toen ik weer wakker werd, had Janice de doos opgehaald. Ik was super blij om hem open te maken, alhoewel mijn ouders hadden gezegd dat ik moest wachten met het openen van de cadeautjes tot de hele familie er was. Gelukkig kon ik wel meteen aanvallen op de Nederlandse zoetigheden.

Woensdag 31 december

Weer een vroege ochtend. Na de training ben ik gelijk gaan slapen, want het was natuurlijk oudjaarsavond, dus moest ik laat opblijven. De meeste Amerikanen vinden het niet heel bijzonder en doen niks met oud-en-nieuw, zoals wij alle feestjes en het aftellen en het vuurwerk hebben. Mijn gastouders biechtte zelfs op dat ze vorig jaar al in bed lagen om tien uur. En het jaar ervoor hetzelfde, enz. Hannah ging naar een klein feestje met haar vriendje. Daarom mocht ik een vriendin overvragen, om het samen te vieren. Josi, het Duitse meisje wat ik had leren kennen, en waar ik algauw goede vrienden mee was geworden, zocht ook iemand om samen mee te vieren. Haar gastouders en hun drie zoontjes waar Josi au-pair voor is, lagen al op tijd te slapen.

Traditiegetrouw ging ik oliebollen maken. Dit jaar helaas niet met mijn moeder, maar aan de andere kant met de hulp van mijn gastmoeder en Duitse vriendin. Beide hadden ze nog nooit een oliebol gehad, dus ze wisten niet wat ze deden.

Tussendoor, om precies vijf uur hier, heb ik met mijn ouders in Nederland geskyped. Voor hun was het nieuwjaar. Wij moesten nog zeven uurtjes wachten.

Speciaal voor mij en Josi, bleven mijn gastouders op tot twaalf uur. Eerst keken we de aftelling op Times Square in New York. Daar is het een uur later, dus ze hadden ook een uur eerder nieuwjaar. Vervolgens hebben we de aftelling gekeken in Dallas. We zijn nog naar buiten geweest om te kijken of we vuurwerk zagen –we hoorden wel knallen, maar we zagen niks. Vervolgens zijn mijn gastouders om tien over twaalf naar bed gegaan en heb ik samen met Josi een film gekeken, waarna wij ook rond half drie in slaap vielen.

Donderdag 1 januari

Gelukkig had ik vandaag geen training en kon ik lekker uitslapen. Samen met Josi heb ik lekker ontbeten en gekletst. Helaas moest ze ’s middags weer naar haar huis toe, om voor de kinderen te zorgen. De rest van de dag heb ik tv gekeken.

Vrijdag 2 januari

’s Avonds was eindelijk de hele familie bij elkaar en konden we onze cadeautjes vanuit Nederland open maken. Ik was super blij met alle Nederlandse tijdschriften, een kraslot en een luchtje dat ik van mijn ouders had gekregen en een armbandje van mijn beste vriendin. Na de cadeaus ben ik op tijd naar bed gegaan, want ik had een wedstrijd de volgende dag.

Zaterdag 3 januari

Vandaag had ik een zwemwedstrijd. Ik moest vroeg opstaan om op tijd te zijn voor de bus. De wedstrijd was gelukkig dichtbij, dus het was niet te vroeg. We waren er als een van de eerste teams, dus we konden mooi ons plekje kiezen.

Tijdens de wedstrijd zwom ik een 50 vrije slag, een 50 schoolslag, een 50 rugslag, een 50 vlinderslag en een 100 wisselslag. De meeste daarvan had ik nog nooit gezwommen, maar het was super leuk. En ik had ook nog eens goede tijden. Het was super leuk met iedereen van het team. Mijn gastouders en zus kwamen ook kijken, dus dat was super lief. Hannah had zelfs haar oranje-Nederlandse t-shirt aangetrokken om te laten zien dat ze mijn supporter was.

Na afloop namen Janice en Hannah me mee om ergens te gaan eten en om naar een boekwinkel te gaan, waar ik twee boeken moest kopen voor school.

Zondag 4 januari

Dit was de een-na-laatste dag van de vakantie. Ik had geen huiswerk, dus heb ik de hele dag lui gedaan. Heerlijk, want ik was best wel moe na de wedstrijd.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active