Mijn High School Year in Burleson, Texas

Een gewone schooldag in het eerste semester

Heyhey,

Een beetje een late Merry Christmas and Happy New Year!

Ik ga zeker over alle weken waarvan ik geen blog heb gemaakt nog schrijven en deze zo snel mogelijk posten, zodat ik het dan van nu af aan gewoon kan bijhouden! Allereerst heb ik hier een verhaal over hoe een normale schooldag er voor mij uitzag in het eerste semester van school.

Mijn wekker gaat al om zes uur in de ochtend. In een half uur kleed ik me om, eet ik snel een ontbijtje en gooi mijn kleren, handdoeken en andere benodigdheden voor zwemmen en school in mijn twee tassen. Om half zeven komt dan mijn gastvader –soms is het mijn gastmoeder, als hij out of town is- om me naar Madison, een vriendin, tien minuten verderop te rijden. Ik rijd dan met haar verder naar zwemmen wat nog eens twaalf minuten is. De zwemtraining begint dan om precies zeven uur. Tenminste, als mijn coach op tijd is ;) Op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag liggen we in het zwembad en op woensdag rennen we rondjes of doen we dingen als opdrukken enz.

Om acht uur verlaat ik dan de training, samen met Madison om snel te douchen en ons klaar te maken voor school. We moeten namelijk om kwart voor negen in ons klaslokaal op school zitten. De rest van het zwemteam heeft dan nog een half uur over in hun training.

Eenmaal op school is mijn eerste uur van de dag Graphic Design. Dit is een klas vol met Freshmen, een aantal Sophomores en Juniors en dan enkele Seniors. Best wel raar om met verschillende leeftijden in een klaslokaal te zitten. De inhoud van het vak is vooral werken met design programma’s op de computer, zoals Photoshop. We zitten in het enige lokaal van de school met allemaal Mac-computers van Apple, in de rest van de school staan allemaal langzame computers.

In het begin van het semester leerden we vooral nieuwe technieken en moesten we kleine opdrachten doen waarbij we die technieken toepasten. Later in het semester werden de opdrachten groter en moest je alle technieken toepassen. We moesten dingen ontwerpen als een T-shirt voor de school, een poster voor de Les Miserables musical die werd opgevoerd op school en met kerst mochten we onze eigen kerstballen maken.

Het tweede uur van de dag is voor mij AP Calculus AB. Dit kun je vergelijken met wiskunde B in 4 & 5 vwo. Het is dus niet heel moeilijk voor me. Gelukkig heb ik ook een hele goede docent, dus als we dan wat doen wat ik nog niet heb gehad, snap ik het gemakkelijk. Het grootste verschil wat er is met onze wiskunde B, is dat hier in Calculus je wordt geleerd om alle berekeningen zonder een rekenmachine te doen. Dat zorgt er voor dat de berekeningen makkelijker zijn, maar tegelijkertijd leer je het wel om het volledig in je hoofd te doen met behulp van een kladblaadje. Dus wiskunde B en Calculus AB hebben allebei zo hun voordelen.

Het derde uur had ik Engels III. Die drie er achter betekend dat het Engels voor Juniors is. We hebben verschillende dingen gedaan door het semester heen. We begonnen met propaganda technieken. Tegelijkertijd moesten we ook een non-fiction boek lezen van minstens 200 pagina’s. Maar omdat ik een exchange student ben, had ze tegen me gezegd dat tussen de 100 en 150 ook goed was. Ik heb uiteindelijk een boek van 180 pagina’s gelezen.

We hebben ook nog een korte essay moeten schrijven en die presenteren. Later schreven we dan een langere essay. Voor beide heb ik een aardig goed cijfer gehaald.

Het einde van het semester hebben we afgesloten met het lezen van The Crucible. Het is een heel erg interessant toneelstuk en zeker een aanrader voor mensen die nog een boek zoeken voor Engels.

Mijn vierde uur was mijn lunch uur. Op mijn school zijn er verschillende lunch uren, omdat het anders te veel mensen zouden zijn. Het vierde uur is ook het eerste lunch uur. In het begin dacht ik dat dit super vroeg was, want je hebt dan al lunch om half twaalf. Maar met zwemmen heb ik al honger om half twaalf dus dat komt goed uit.

Het is super leuk om te bedenken dat ik aan dezelfde tafel heb gezeten als een varsity Football-player, een Cross-country renner en een varsity Softbalster.

In de cafetaria zijn verschillende voedsellijnen. Eentje met pizza, eentje met Mexicaans voedsel, eentje met hamburgers en patat, eentje met meer gezonde sandwiches (die nemen we het vaakst ;) ) en ook nog twee met kip en dan vaak aardappelen. Het is allemaal super lekker en ook allemaal niet heel duur. Ik denk dat ik gemiddeld 4 dollar kwijt ben per lunch.

Mijn vijfde uur had ik US Government. Je raad het vast al: We leerden over het Amerikaanse overheidssysteem. Dat zit toch wel enigszins anders in elkaar dan in Nederland, maar op een of andere manier haalde ik vaak de hoogste cijfers in mijn klas. Voor mijn final exam die voor 15% meetelde heb ik zelfs een 100 gehaald, terwijl de rest van de klas er over zeurde dat die super moeilijk was. Het was dus niet een heel moeilijk lesuur, maar toch best wel interessant.

Mijn zesde uur was Professional Communications. De naam van het vak klinkt best wel spectaculair, tenminste dat vond ik. Uiteindelijk bleek het dat helemaal niet te zijn. Dit was het enige lesuur wat ik samen met mijn gastzus Hannah had. Dit is een verplicht vak voor alle Juniors en Seniors en daarom was het best wel makkelijk. We leerden dingen over hoe we de juiste handdruk moesten geven en de verschillende typen karakters mensen kunnen hebben. Dit uur kwam er meestal op neer dat ik een uurtje kon kletsen of slapen.

Mijn zevende uur had ik Forensic Science. Dit is een klas met alleen maar Seniors. Ik heb voor dit vak twee leraren. Een leraar die vooral dingen weet over de wet, over hoe een politieonderzoek wordt gedaan, hoe de politie iemand arresteert enz. De andere docent is een scheikunde docent en weet dus veel meer over de scheikundige kant van Forensic Science. Zij was echter de eerste acht weken afwezig vanwege zwangerschapsverlof. In die tijd hebben we heel veel CSI en andere politieprogramma’s gekeken. Het leukste wat we waarschijnlijk hebben gedaan is het opdoen van dronkenbrillen en dan proberen in een rechte lijn te lopen en een parcours af te leggen in een trapkar. Ik bleek verassend goed te zijn, waardoor o.a. de leraar grappen begonnen te maken dat ik waarschijnlijk ervaring had, omdat ik uit Europa kom. Natuurlijk wij lopen en rijden continu dronken rond ;)

Mijn laatste uur had ik Retailing & E-tailing. Dit was een klas met alleen maar jongens en ik. We hebben in deze klas geleerd hoe je een winkel moet runnen, met behulp van het gebruiken van een online Virtueel Business programma. Er waren eerst 20 lessen over allerlei zaken: hoeveel producten moet je in voorraad hebben, hoeveel werknemers moet je aannemen, hoe kun je het beste je winkel promoten enz. Aan het einde van het semester was onze eindopdracht daarom ook dat we een nieuwe winkel moesten openen en nu zelf alles moesten regelen. Het doel was om te zorgen dat je winst maakte en geen verlies. Het was best wel interessant, maar niet echt heel moeilijk.

Ik heb het semester afgesloten met zeven A’s, dus dat is best wel goed.

Mijn laatste uur eindigt altijd om kwart over vier. Dan haal ik snel mijn zwemtas op bij het bureau van mijn zwemcoach. Vervolgens word ik opgehaald door Hannah en gaan we samen naar huis. Daar doe ik dan meestal eerst het kleine beetje huiswerk wat ik heb. Vervolgens eet ik mijn avondeten en kijk ik tv of doe ik iets met Hannah. Echter heeft zij vaak veel meer huiswerk en dus niet echt tijd om iets te doen. Ik ga dan meestal rond negen of tien uur alweer naar bed, want ik moet de volgende dag dan alweer om zes uur op.

Dat was dus een normale schooldag in mijn eerste semester. In het tweede semester veranderen er wat vakken en misschien ga ik ook in het Atletiek-team na school.

Liefs,

Savanna

Reacties

Reacties

Karina

Wat je "gewoon" noemt ! Klinkt toch heel anders dan waarvan jer al 13 jaar achter de rug hebt . Je doet het top ! Geniet van ieder moment. Veel liefs en kus, mama.

Oma Kok

Hallo Savanna,
Ik heb je blog weer met plezier gelezen, je bent lekker druk met school en je zwemteam. Fijn om te horen dat je het allemaal leuk vindt. Ik hoorde van Martin dat je nu over de helft bent, je ben toch niet aan het aftellen:-)?
Met mij gaat alles goed.
groetjes en veel liefs Oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active