Mijn High School Year in Burleson, Texas

Week 1: 17 augustus t/m 25 augustus

Hallo iedereen,

Mijn eerste week in Texas is echt voorbij gevlogen! Ik zal jullie nu per dag vertellen wat ik heb gedaan en wat er gebeurd is.

Zondag 17 augustus

Eerste keer naar de kerk. Het was dit weekend Youth weekend, dus de hele service werd geleid door jongeren. Hannah was een van de sprekers. Daarom ging ik dit keer met Janice en Candace naar de kerk. Buiten regende het keihard, voor het eerst sinds maanden (Dutch Weather). In de kerk heb ik ook Hannah’s vriendje ontmoet, Hunter.

’s Middags na de lunch met de hele familie, gingen we met alle vrouwen een dekbed voor mijn bed kopen. Ik mocht kiezen en ik ben best tevreden

Laughing

’s Avonds was er een poolparty bij een meisje van Hannah’s kerkgroepje. We hebben met alle jongeren en de jeugdleider van de kerk gevolleybald in het zwembad. Daarna had de vader van het meisje hotdogs en hamburgers gemaakt. Nadat iedereen zich had omgekleed, zijn we verplaatst naar een ruimte waar een pooltafel stond. Daar hebben de jongens een potje pool gespeeld en heb ik gekletst met het meisje die in het huis woonde.

Maandag 18 augustus

’s Ochtends heb ik geskyped met mijn moeder, Orlando en oma die toevallig bij hun thuis was. De heimwee was die dag heel erg. Ik kon haast niet stoppen met huilen. En doordat Hannah nog dingen moest doen voor haar school, wist ik niet zo goed wat ik kon doen.

Aan het begin van de middag zijn we naar Centennial High geweest om me te registreren en m’n vakken te kiezen. Dat laatste ging uiteindelijk niet door, omdat mijn counselor het erg druk had. Daarom gingen we maar naar de supermarkt, waar ik mocht aanwijzen wat ik lekker vind.

Toen we weer thuis waren, kwamen Brennan en haar vriendje langs. We hebben met z’n vieren de pooltafel, die boven staat, verplaatst en er een aantal keer op gespeeld. Af en toe was ik onbewust goed.

’s Avonds Janice geholpen door het uitknippen van dingen voor haar klaslokaal. Daarna aflevering 1 van Sherlock gekeken met Hannah en Hunter.

Dinsdag 19 augustus

’s Ochtends werd ik wakker in een leeg huis, dus besloot ik om in de tuin te gaan zonnen. Later, rond lunchtijd, kwam Janice thuis van haar school. Toen ze weer terug ging, ben ik met haar mee geweest. Ze heeft me door haar school heen geleid en uiteindelijk heb ik haar geholpen in haar klaslokaal. Vervolgens werd ze gebeld door mijn counselor, dat we konden komen om vakken te kiezen.

Terug thuis heb ik weer met Hannah pool gespeeld. Aan het eind van dit jaar rock ik echt in pool ;)

’s Avonds naar de film geweest met Hannah: ‘The Giver’. Het was een hele leuke en goede film, zeker een aanrader. Hier kreeg ik ook mijn eerste Icee (een soort slush) en we hadden een grote bak popcorn met boter.

Later op de avond hebben we nog pool gespeeld met Hunter, maar die is veel beter dan ons. Daarom gaan we heel vaak oefenen, zodat we hem kunnen verslaan.

Woensdag 20 augustus

Door de airco’s en de warmte van buiten, was ik vandaag een beetje ziekjes. Daarom overdag letterlijk niks gedaan, totdat Candace ons om drie uur kwam oppikken. We zijn naar een winkel geweest om agenda’s te kopen, sokken voor mij en ik heb ook nog een T-shirt gekocht. Aan het begin van de avond nam Hannah me mee naar haar favoriete restaurant: Chick-fil-A. Ze dreigde me om het lekker te vinden, want anders zouden ze me moeten terugsturen naar Nederland. Gelukkig was de kipburger ontzettend lekker en kan ik blijven.

Thuis was iedereen er, dus besloot ik mijn kadootjes te geven: een Engels kookboek met Nederlandse recepten, het boek ‘Stuff Dutch People Like’, een keukenschort met Delftsblauw, een magneet voor op de koelkast, een blikje met stroopwafels en een Oranje shirt met de Hollandse leeuw voor Hannah). Ze vonden het allemaal heel leuk en ik heb gelijk wat uitgelegd over Nederlandse tradities.

Donderdag 21 augustus

’s Ochtends hebben Hannah en ik niets gedaan. Tussen de middag kwam Janice weer van haar school om thuis te lunchen. Vervolgens zijn we met haar terug gegaan en hebben we haar verder geholpen met het klaarmaken van haar klaslokaal voor de eerste schoolweek. Toen we klaar waren met haar klas, zijn we naar het lokaal gegaan van een vriendin van haar. Onderweg zag ik dat Janice een foto van mij op mijn fiets had opgehangen op haar mededelingenbord voor haar klas. Super leuk dat al haar leerlingen nu zullen leren over het kleine Nederland waar iedereen fietst, door mijn foto. Janice’ vriendin geeft les aan first grade (groep 3). We hebben haar geholpen met de laatste dingen klaar maken in haar lokaal.

Na het helpen ben ik eerst met Hannah naar Mojo’s gereden, een restaurantje met Mexicaans eten. Ik had nacho’s met kaas en kip: super lekker! We hebben het eten met ons meegenomen naar huis en het daar op de bank opgegeten, terwijl we ‘Mean Girls’ gekeken hebben.

Na de film hebben we weer een hele tijd pool gespeeld.

Vrijdag 22 augustus

Ik ben de dag begonnen met wat baantjes zwemmen, in het zwembad in de tuin. Volgens Hannah zou ik best in het zwemteam kunnen, maar die trainen elke dag om 4.30. Dat is me iets te vroeg.

Vervolgens heb ik snel gedoucht, waarna ik met Brennan en Hannah ben mee geweest om naar hun Senior pictures voor het jaarboek te gaan kijken.

Aan het eind van de middag zijn we met Chuck, Janice, Hannah, Hunter en ik naar Hawaiin Falls geweest, een middelgroot waterpark in de buurt. Het was als uitje met de kerk. We zijn van verschillende slides af geweest, hebben gerelaxt op de Lazy River en hebben een hamburger gegeten.

Zaterdag 23 augustus

Vandaag was de welkomsmeeting met mijn lokale coördinator, bij ons thuis. Er zouden nog vier andere studenten komen, met hun families. Twee van hen komen ook uit Nederland en de andere twee komen uit Italië en uit Duitsland.

’s Ochtends heb ik daarom Janice en Hannah geholpen met het huis klaarmaken voor de meeting en alle gerechten te bereiden.

Om één uur was iedereen en hadden we een meeting met alleen de studenten en de coördinator. De meeting duurde twee uur en we kregen nog eens alle regels uitgelegd enz.

Na de meeting zijn we met z’n allen in het water gedoken en hebben we samen met de hostsisters gepraat over Texas en school.

’s Avonds heb ik met Hannah eerst ‘White Chicks’ gekeken en later ‘The Notebook’. Die laatste film duurde tot middernacht, dus we zijn gelijk naar bed gegaan daarna.

Zondag 24 augustus

Eerst was zondagschool, die wordt gegeven door Janice en een oudere meneer. Hier heb ik ook een andere exchange student ontmoet die naar dezelfde school gaat. Het is een Chinese jongen en waarschijnlijk zit hij in mijn jaar, dus misschien heb ik wat klassen met hem samen. Hij was er nog pas één dag. Hij krijgt ook nog een gastbroer uit Thailand en die zou pas maandag komen. Oftewel die jongen heeft maar één dag om zich voor te bereiden op school. Waarschijnlijk zal hij ook in mijn jaar komen.

Na de zondagschool, gingen we naar de dienst van elf uur.

Na de kerk hebben we met de hele familie thuis heerlijk gegeten, waarna iedereen zijn zwemkleding heeft aangetrokken en we watervolleybal hebben gespeeld. Mannen tegen de vrouwen, drie tegen vier. Ondanks dat we in het voordeel waren, hebben we alsnog verloren. Maakt niet uit, was heel gezellig.

Aan het eind van de middag kwamen vrienden van Chuck en Janice, die een zoontje hebben van twee en een tweeling van zes weken. We hebben met alle vrouwen op de tweeling gelet, terwijl de ouders even rust konden nemen. Ik heb dus voor het eerst een baby vastgehouden en een flesje gegeven. Ze waren super schattig, totdat ze begonnen te huilen ;)

Dit was dus mijn eerste week in Texas. Vandaag is de laatste dag van mijn zomervakantie, die in totaal maar vijf weken heeft geduurd. Dat maakt ook niet uit, want er ligt een super geweldig jaar voor me en mijn volgende zomer zal ongeveer drie maanden duren.

Aangezien de meeste waarschijnlijk willen weten welke vakken ik heb, zal ik hieronder nog even mijn rooster voor het eerste semester typen.

1e uur: Graphic Design

2e uur: English 3

3e uur: US Government

4e uur: Lunch (met Hannah

Laughing
)

5e uur: Pre-AP Algebra 2 (AP betekent dat je credits krijgt voor college, en pre-AP betekent een voorbereiding op een AP klas. Het betekent dus eigenlijk soort van Advanced).

6e uur: Human Growth & Development, maar die wil ik nog veranderen naar US History

7e uur: Forensic Sciene (eigenlijk een senior class, maar speciaal toestemming gekregen van mijn docent)

8e uur: Retailing and E-tailing

Love,

Savanna

Reacties

Reacties

Max

Hoi Savanna, leuke update. Klinkt met veel relaxmomenten. Even doorbijten nu en door de appel bijten en Nederland een beetje vergeten. En blijven mailen en een leuk verhaal schrijven. We blijven je volgen :-)

Karina

Je hebt alweer superveel meegemaakt en allemaal leuke mensen. Jebent ons zo "vergeten".
Trouwens je hebt al wel eens een baby vastgehouden en een flesje gegeven, 14 jaar geleden .....
Veel liefs en succes de eerste dagen op school. Wat een lef !

Orlando

Ze heeft vast mij vastgehouden.

Jeannet

Hoi Savanna,
Erg leuk om zo'n uitgebreid verslag te lezen van je eerste dagen. Heimwee zal vast snel over gaan. Zeker als je naar school toe gaat dan krijg je het vast te druk om heimwee te hebben. Geniet van alle momenten en succes op school.

Max

Blijven sporten zou ik zeggen. Klinkt allemaal lekker en leuk .
Veel plezier!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active