Mijn High School Year in Burleson, Texas

Week 2: 26 augustus t/m 31 augustus || First week of school!

Hello everyone,

Week twee is alweer voorbij. En wat is er veel gebeurd de afgelopen dagen!

Dinsdag 26 augustus

FIRST DAY OF SCHOOL!!! Wat was ik zenuwachtig van te voren. Achteraf had ik daar totaal geen reden voor.

Mijn gastzus bracht me met haar auto naar school, ondanks dat ze zelf het eerste uur vrij heeft. Omdat het de eerste dag van school was, stond er een super lange file van auto’s voor het stoplicht, waardoor we te laat kwamen. Hannah bracht me snel naar mijn eerste klas (Graphic Design), waar ik gelukkig nog in kwam. De eerste les hebben we nog niet veel gedaan, want het was vooral herhaling van regels. Eigenlijk was elke les die dag herhaling van regels en belangrijke informatie, zoals wat we moeten doen bij brand, bij een tornado of een school lock down (als er iemand het gebouw binnendringt met een geweer of iets dergelijks). Het was dus nog niet zo heel erg exciting, de eerste dag van school.

Na school was het tijd voor schoolshopping. Samen met Hannah gingen we naar de Walmart, omdat die het goedkoopst is. En dat is hij zeker. Ik heb nog geen 5 dollar besteed aan drie schriften, een map en een aantal post-its. We zijn ook nog bij Target geweest, een iets duurdere winkel, maar met wel meer kwaliteit. Daar hebben we de laatste spulletjes gekocht.

Terug thuis eerst een super lekkere quesadilla gegeten, vervolgens snel een lange e-mail naar mijn ouders gestuurd en daarna op tijd naar bed voor een nieuwe schooldag.

Woensdag 27 augustus

Eigenlijk was dit dan de eerste echte schooldag. Vandaag had ik ook geen Human Growth & Development meer, dat heb ik kunnen inruilen voor Professional Communications. En toevallig heb ik die les hetzelfde uur als mijn gastzus!

Tijdens alle lessen zijn we langzaam gestart met de stof en mededelingen over toetsen enzovoort. Ik zal nog wel een keer een apart verhaal maken over alle vakken en wat we doen in die lessen.

Na school heb ik eerst een aantal baantjes gezwommen in het zwembad. Ik moet namelijk wel blijven sporten, anders vliegen de kilo’s eraan met alle junkfood hier. Alhoewel, mijn gastgezin eet best gezond, daar ben ik super blij mee! Na het zwemmen heb ik allemaal mailtjes gestuurd naar leraren om te vragen over sportteams en clubs.

Daarna niet zoveel meer gedaan, behalve spaghetti gegeten en geholpen met opruimen.

Donderdag 28 augustus

Niet heel veel bijzonders vandaag op school. Alleen tijdens Forensic Science verplaatsten we van het scheikunde lokaal naar een ander lokaal: ze hebben een Court room (rechtszaal), met alle plekken die er in een echte rechtszaal ook zijn, zoals de plek voor de Rechter, het vak voor de jury (dat is Amerikaans) en de stoel voor de getuigen. We speelden een ondervraging van getuigen uit, dat was echt super leuk. Ik heb pas drie lessen Forensic Science gehad, maar ik denk dat ik nu al kan zeggen dat dit mijn favoriete klas zal worden van dit jaar.

Tijdens Professional Communications was het tijd om mijn schoolfoto te laten maken. Ik kreeg hem gelijk te zien, want ze drukte de school ID’s gelijk af. Deze foto is tevens ook de foto die in het jaarboek komt, dus ik ben blij dat hij redelijk goed gelukt is.

Na school ben ik samen met Hannah en Brennan naar een tweedehandswinkel gereden, omdat we allemaal iets Hawaiiaans nodig hadden voor vrijdag: Hawaiian Day. Het was namelijk vrijdag de dag van de eerste pep rally van het jaar. We vonden allemaal iets Hawaiiaans: Hannah en ik allebei een oversized Hawaii overhemd en Brennan had een super leuk setje gevonden met Hawaii bloemen erop.

Vrijdag 29 augustus

Vandaag was het dus Hawaiian Day. Niet iedereen, maar best een redelijk aantal mensen hadden zich gekleed naar het thema. Alle lessen waren korter en er waren geen korte pauzes, zodat er aan het eind van de dag genoeg tijd over zou zijn voor de pep rally.

De pep rally was in de gymzaal waar alle basketbalwedstrijden worden gespeeld. Ik zat in het vak met de Juniors, vlak naast de Seniors. Dat was een vak vol met school spirit. Dat kon je niet zeggen van de Freshmen en de Sophomores.

De cheerleaders en de dansers traden op en alle American Football players kwamen op. Ook was er een deel van de tribune helemaal gevuld met de band die vol enthousiasme alle liedjes speelden. Het hoogtepunt was het optreden van de drummers. Het was super leuk om mee te maken en ik kijk echt uit naar de volgende pep rally.

Na school had ik even twee uurtjes om uit te rusten, voordat ik samen met Hannah naar een vriendin van haar ging, Betsy. Ook Brennan was er. Allereerst gingen we naar een hobbywinkel om alle spullen te kopen om mums&garters te kunnen maken. Het is moeilijk uit te leggen wat het zijn, maar ik zal een foto posten van mijn mum. Het is een Texaanse traditie om de mums en garters te dragen bij Homecoming. Homecoming is een American Football game die thuis wordt gespeeld en het heet Homecoming, omdat alle geslaagden van de school dan terug komen om naar de wedstrijd te kijken en elkaar weer te zien. Mums zijn trouwens voor meisjes en garters voor jongens. Normaliter maken de meisjes de garters voor hun date en de jongens de mums. Omdat ik hier pas net ben en Homecoming dit jaar erg vroeg is, heb ik geen date en heb ik gewoon mijn eigen mum gemaakt. De andere drie meiden hebben garters gemaakt voor hun vriendjes. Je kunt ook mums&garters intypen op google en dan vind je genoeg plaatjes.

We hadden pizza besteld, maar door allemaal gedoe hadden we die pas rond tien uur. We zijn daarom pas om half elf begonnen met het maken van de mums&garters en we zijn doorgegaan tot drie uur. Daarna zijn we allemaal als een blok in slaap gevallen.

Zaterdag 30 augustus

Lekker uitgeslapen tot elf uur, waarna we met z’n allen hebben ontbeten met donuts. Lekker Amerikaans. Vervolgens zijn Hannah en ik weer richting huis gegaan. Daar heb ik weer baantjes gezwommen in het zwembad. Het is zo heerlijk om gewoon de deur naar de tuin uit te stappen en dan een zwembad voor je voeten te hebben. Zeker als het dan ook nog elke dag lekker weer is. Ja, ik geniet volop van het leven in Texas.

’s Avonds ben ik met Hannah mee geweest naar haar oppaskinderen: een meisje van 4 en een jongen van 6. Samen hebben we een aantal uurtjes op ze gelet. Dat kwam er op neer dat we spelletjes met ze gespeeld hebben en een aantal kinderfilms hebben gekeken.

Om half tien waren we weer thuis en toen heb ik naar een American Football game op tv gekeken. Ik heb de regels op Wikipedia gelezen en ik begrijp de sport nu iets beter.

Zondag 31 augustus

Allereerst Bijbelstudie om half tien en daarna de dienst van elf uur in de kerk bijgewoond. Thuis hebben we weer geluncht met de hele familie. Na het eten heb ik gezwommen met Candace, haar man Dillon en de honden. Als je niet oplet springen ze zo op je, terwijl je in het water ligt.

Na het zwemmen heb ik even in de zon gelegen, waarna ik ben gaan douchen. Echter toen ik onder de douche vandaan kwam, kreeg ik later te horen van Hannah dat we ’s avonds naar Betsy zouden gaan om te watervolleyballen.

We hebben gewacht op neef Cody, voordat we met z’n allen naar TexMex reden. Candace en Dillon vonden namelijk dat het tijd voor me was dat ik echt Mexicaans eten ging proberen. Mijn respons dat ik ooit Taco Bell heb gegeten, werd niet geaccepteerd. Het voedsel was geweldig. Ik hou echt van Mexicaans eten.

Na het eten zijn Hannah, Hunter, Cody en ik teruggereden naar het huis om onze zwemspullen te pakken en daarna naar Betsy te rijden. Daar waren ook haar vriendje, Brennan en haar vriendje. We hebben met z’n achten gevolleybald in het water. Na het partijtje, waarin duidelijk werd dat iedereen erg competitief is, zijn we met z’n allen de hot tube ingesprongen. Die was echter niet gemaakt voor acht personen, dus was het erg knus met z’n allen op elkaar.

Na afloop zijn Hannah, Hunter, Cody en ik doorgereden naar Sonic, een restaurant waar je allerlei shakes kunt bestellen. Ik heb hun Hot Fudge Milkshake geprobeerd en die is zeker aan te raden.

Eenmaal weer thuis ben ik naar bed gegaan.

Dus dat was mijn eerste week van school. Ik zal aankomende zondag of over twee weken weer updaten.

Love,

Savanna

Reacties

Reacties

Martin

Hay,
Geweldig dat je het zo fijn vind allemaal, je hebt ook mooie vakken uitgekozen, goed dat je het meteen ook leuk vindt op school. Ik kijk elke keer weer uit naar je verhalen. Goed blijven sporten, heb je op school al een sport gevonden? Veel plezier Kus M

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active