Mijn High School Year in Burleson, Texas

Week 3&4: 1 t/m 14 september || Labor Day, Swim Team & Homecoming week

Hello,

Er is in de afgelopen twee weken weer super veel gebeurd. Kan haast niet geloven dat het maar twee weken was. Het voelt als een maand. Gelukkig is de heimwee ook weggeëbd. Ik zal proberen om kort een update te geven van mijn leven.

Maandag 1 september || Labor Day

Labor Day is een vrije dag, maar als je aan iemand vraagt waarom weet niemand het. Ze zijn gewoon blij dat ze een vrije dag hebben. Met behulp van Internet heb ik uitgevonden dat het eigenlijk de Amerikaanse versie is van de Dag van de Arbeid. De dag wordt ook wel gebruikt om het einde van de zomer aan te duiden.

De ouders van Brennan hadden een brunch georganiseerd bij hun thuis. Daar zijn we dus heen gegaan. Er was ontzettend veel eten en het was allemaal heel erg lekker. Het weer was ook super, dus na het eten hebben we gezwommen. Ik heb ook nog bij hun buren, een papegaai op mijn handen gehad.

Dinsdag 2 september

Dit was weer een gewone schooldag. Er is niet veel bijzonders gebeurd. We begonnen eindelijk iets te doen in de lessen. Na school heb ik lekker gezwommen in het zwembad. Moet toch iets doen om niet te veel aan te komen. Rennen is geen optie, want het is na school veels te warm om buiten ook maar een stap te doen. Tenzij je natuurlijk in het zwembad springt.

Woensdag 3 september

Ook dit was een doodgewone schooldag. Een meisje uit mijn wiskundeklas vertelde me dat ze in het zwemteam zat en dat ze ’s ochtends trainden van zeven tot half negen. Na school heb ik met mijn gastmoeder daarover gepraat en zij heeft me gepusht om een bericht te sturen naar de zwemcoach.

Donderdag 4 september

Weer gewone schooldag. Na school heb ik huiswerk gedaan en daarna weer gezwommen. ’s Avonds heb ik Janice geholpen met schoolwerk nakijken. Ook kreeg ik een mailtje van de zwemcoach dat hij me graag in het zwemteam wilde opnemen en dat we de volgende dag erover konden praten.

Vrijdag 5 september

Eerder opgestaan, omdat ik naar een informatiebijeenkomst te gaan voor de Criminal Justice Club. Ik heb me ook ingeschreven. Waarschijnlijk gaan ze in februari naar Dallas voor een soort van wedstrijd en aan het eind van het jaar gaan ze paintballen.

Tijdens de lunch ben ik gaan praten met de zwemcoach. Hij heeft me alle papieren gegeven die ik moet invullen en dat waren er nogal wat. Ik was super blij, want ik hoefde dus niet eens te laten zien wat ik kon en hoe goed ik was, ik was gewoon aangenomen.

’s Avonds was dan eindelijk mijn eerste American Football game! De sfeer in het stadium was geweldig. Het gaat maar voor de helft om de wedstrijd, de rest is kijken naar de cheerleaders, de band en met de hele school super hard schreeuwen. Tijdens de rust treden van beide scholen de marching band en het drill-team op (dat is iets anders dan de cheerleaders). Een vriendin van me zit in het drill-team van onze school en ze had gevraagd of ik na de rust naar haar toe kwam, zodat we samen een foto konden nemen met haar uniform. Uiteindelijk won onze school de game. We renden met de hele school het veld op en hebben het schoollied gezongen. Super leuk om die schoolspirit te zien.

Zaterdag 6 september

Lekker een luie zaterdag, waarop ik helemaal niks heb gedaan. Tijdje in de zon gelegen en gestart met het lezen van het Engelse boek wat ik moet lezen voor Engels. Ook heb ik Janice nog geholpen met schoolwerk nakijken.

Aan het eind van de dag ben ik met Hannah naar een vriendin van haar gegaan, Claire. We gingen een mum voor haar maken, voor Homecoming.

Zondag 7 september

Eerst met Hannah naar de kerkdienst geweest. Daarna startte een nieuw kerkgroepje, speciaal voor Seniors. Ze praten over college dingen, zoals financiën, maar ook over carrière opties. Best wel handig, ook voor mij. En het is een hele gezellige groep.

’s Middags met Hannah, Hunter en zijn vrienden naar Burger’s Lake gegaan. Het is niet echt een lake, het is een gat gegraven door mensen en dat hebben ze gevuld met water. Er zijn allerlei glijbanen en springplanken. We hebben er ook gegeten. Op de terugweg naar huis, stopte de auto van Hunter ermee. We moesten dus opgehaald worden, want zijn auto kwam geen meter meer vooruit. We hadden het nog net gehaald tot een benzinestation.

Maandag 8 september

Weer een schooldag, maar niet zomaar een schooldag: de eerste dag van Homecomingweek. Vandaag was het thema Monday ‘Merica Day. Iedereen droeg zijn rood-wit-blauw kleren en sterren overal. Natuurlijk deed ik mee en trok ik mijn USA shirt aan, die ik heb gekregen van mijn coördinator hier.

Na school de laatste papieren voor het zwemteam ingevuld.

Dinsdag 9 september

’s Ochtends eerst naar de dokter gegaan, omdat ik voor het zwemteam medisch onderzocht moest worden. Bij de dokter bleek dat ik sinds ik naar the States ben verhuisd 8 pounds ben afgevallen. Dat is ongeveer 3 kilo, wat nooit kan kloppen.

Op school ben ik met alle papieren naar de zwemcoach gegaan en die vertelde me dat ik de volgende dag kon beginnen met de trainingen! Ik zit nu dus officieel in het zwemteam.

Het thema was Tuesday Frat/Preppy Day. Die heb ik alleen niet echt, dus de outfit voor deze dag was het minst geslaagd helaas.

Woensdag 10 september

Mijn wekker ging vandaag om zes uur, om op tijd te zijn voor mijn eerste training. Op woensdagen trainen ze niet in het zwembad, maar op het land. Ik begon mijn zwemteamervaring dus met rondjes rond het baseballveld rennen en opdrukken in het gras. Pfff, de rest van de dag voelde ik elk spiertje in mijn lijf. Aan het einde van het jaar kom ik topfit terug.

Het thema op school was vandaag Rock ’n Roll Wednesday. Gelukkig heb ik mijn leren jack met me meegenomen en kwam die vandaag goed van pas.

Donderdag 11 september

Dit was dan de eerste dag dat ik ging zwemmen. Omdat het buiten onweerden, trainden we in het binnenbad. Eerst wilde de coach al mijn slagen zien. Hij heeft me niet vertelt of hij tevreden was, maar ik mocht daarna wel van de Freshman baan naar de Junior baan*, dus ik denk dat hij het goed vond. Na de training deden nog meer spieren pijn dan de dag daarvoor.

Op school was het thema vandaag Throwback Thursday. De Freshmans en Sophomores moesten 70’s kleden en de Juniors en Seniors 80’s. Voor deze dag had ik de beste outfit, als je het aan mij vraagt.

Vandaag kon ook iedereen stemmen voor de Homecoming King en Queen. Er waren drie genomineerden voor beide.

Vrijdag 12 september

Dit was de dag van de Homecoming Game. Dit was ook de dag dat ik mijn zelfgemaakte mum mocht dragen. Verder was het thema Blue Out Friday. Blauw en wit zijn de kleuren van de school, dus vandaar. Mums zijn echt de meest onhandige dingen om mee rond te lopen op school, maar het was super leuk om alle creaties te zien. De een nog groter en gekker dan de ander. De mijne was klein in vergelijking met de meeste, maar ik heb het Hollands bescheiden gehouden.

’s Avonds was de game. Het regende en waaide, dus het was super koud. Later hoorde ik van mijn ouders dat het in Nederland warmer was dit weekend. Maar ondanks de kou was de schoolspirit volop aanwezig. Tijdens de rust werden de Homecoming King en Queen bekendgemaakt en de rest van Homecoming Court voorgesteld. De King en Queen komen uit het Senior jaar en verder hadden elke afdeling een Prince en Princess. Helaas hebben we de game verloren.

Na afloop zijn we naar de kerk gereden, want daar organiseren ze elke week na afloop van de footballgames een fifth quarter, waar je kunt eten en basketballen enz.

Zaterdag 13 september

Deze dag heb ik meer dan twee uur geskyped met mijn ouders en broertje. We hebben elkaar bijgepraat over de vier weken dat we elkaar niet hebben gezien. Dit was bovendien ook de dag dat ik precies een maand geleden vertrok.

’s Avonds ben ik met Hannah en Hunter naar een verjaardagsfeestje gegaan, van het meisje die de dag daarvoor tot Homecoming Queen was gekroond. Haar vader had een groot vuur in de tuin aangestoken. Daar heb ik samen met Claire gezeten en heel lang met haar gepraat over Nederland enz. Ze wilden van alles weten, dus ik heb haar van alles vertelt, zoals over ons koningshuis enz.

Zondag 14 september

’s Ochtends eerst naar de kerkdienst geweest met Hannah en Hunter en daarna naar het seniorklasje. Na afloop hebben we geluncht met de familie. Verder heb ik vandaag niks gedaan. Het is ‘koud’ buiten, zo’n 15-17 graden. Gelukkig word het aan het eind van deze week weer warmer.

Dat was weer een update van mijn leven hier in Texas. Het is allemaal super leuk en ik ga zeker een geweldige tijd tegemoet!

Heel veel liefs,

Savanna

*Voor diegene die het niet weten, maar de leerlingen in verschillende leerlagen hebben een naam. Freshmans is het eerste leerjaar op een Amerikaanse High School en je kunt ze vergelijken met derdeklassers in Nederland. Vervolgens heb je de Sophomores, de Juniors en de oudste zijn de Seniors. Ik ben ingedeeld in het Junior year, omdat ik een exchange student ben, maar als ik hier had gewoond, zou ik een Senior zijn. Hannah is een Senior en de meeste mensen met wie ik omga zijn ook allemaal Seniors.

Reacties

Reacties

Marieke

Fijn Savanna dat het goed gaat! Het is leuk je verhalen te lezen. Succes weer komende week??

Max

Hoi Savanna ,
Wat een leuk verhaal! Goed dat je ook bent gaan sporten. De Amerikaanse keuken maakt je anders veel te vol. Verder goed om ook andere mensen te ontmoeten. Volhouden !

Groetjes, Max

Booby de Leeuw

Toeval...In Burleston Texas woont mijn broer die 2 dec 70 jaar wordt. 3141 County Road919. De wereld is dus heel klein en ik was dan ook erg verbaasd dit te ontdekken via je moeder door een bericht op FB. Ik wens je veel plezier de komende tijd in Texas

Sylvia

Hoi savanna,

Wauw wat beleef jij veel dingen! Uit je verhaal klinkt zoveel enthousiasme door. Wat heerlijk voor je. Soms zal het best wel lastig zijn en mis je iedereen in Holland. geniet van alles met volle teugen en vooral maak veel plezier. Zet 'm op! Lieve groetjes Sylvia

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active