Mijn High School Year in Burleson, Texas

Week 5&6: 15 t/m 28 september

Hii!

Wat gaat de tijd toch snel! Dat klinkt natuurlijk heel erg cliché, maar het is echt zo. Ik kan niet geloven dat ik hier al 7 weken ben. Over acht maanden is m’n laatste schooldag en ga ik alweer terug naar Nederland. Ik wil nog lang niet naar huis! Het is hier echt geweldig J

Maandag 15 september

Dit was een gewoon schooldagje. Ik zal nog een keer een uitgebreider verhaal maken over een normale schooldag hier. Het start in ieder geval lekker vroeg.

Mijn gastvader of –moeder brengt me elke ochtend naar een meisje toe dat 7 minuten verderop woont. Ik rijd dan met haar verder naar het zwembad. Na zwemmen is dan school tot kwart over vier.

Na school heb ik niks bijzonders gedaan.

Dinsdag 16 september

Tijdens het tweede uur was er een aangekondigde brandoefening. Ze hadden het zo vroeg gepland, omdat het tijdens dat lesuur nog niet zo warm buiten is. Na vijf minuten konden we weer naar binnen.

Tijdens de lunch vroeg Claire aan me of ik mee wilde naar de volleybalgame ’s avonds op school. Natuurlijk zei ik ja.

Na school ben ik dus om zes uur weer terug naar school gegaan. De game startte best wel slecht voor ons team, ze verloren de eerste twee sets. Gelukkig wonnen ze de twee daarna. Het kwam dus aan op de laatste set. Deze verloren ze helaas.

Woensdag 17 september

Op woensdag heb ik bij zwemmen dry land training. Dus in plaats van zwemmen, mogen we rondrennen en push-ups doen. Heerlijk, ’s ochtends vroeg, terwijl de zon opkomt, de vogeltjes ontwaken en de oude mensen hun ochtendwandelingetje maken. En dat met een groep met mensen die niet gewend zijn om te rennen, maar te zwemmen ;)

Verder niks bijzonders gebeurd.

Donderdag 18 september

Vandaag was Claire jarig. Ik had samen met Hannah cadeau gekocht voor haar, maar ik wilde haar ook wat Nederlands geven. Ik heb een briefje geschreven in het Nederlands, met de Engelse vertaling en dat briefje had ik in Delftsblauwe klompjes gestopt. Ze vond het geweldig.

Ik heb vandaag ook een nieuw rooster gekregen. Mijn wiskunde klas was veels te makkelijk, het ging over onderwerpen die we in Nederland normaal in de tweede en derde krijgen (op VWO niveau in ieder geval). Ze hebben me nu in de moeilijkste wiskunde klas gezet die er is: AP Calculus.

’s Avonds na school heb ik met Hannah Pochahontas en Pochahontas II op Netflix gekeken.

Vandaag was trouwens ook de eerste keer dat ik mijn lunch op school heb gekocht. Het was eerlijk gezegd best wel goed: spicy kip met smashed potatoes, een broodje, wat fruit en appelsap.

Vrijdag 19 september

Vandaag hadden we geen training, dus kon ik wat langer slapen. We gingen vandaag namelijk met het hele team ontbijten. Ik had een hele lekkere Amerikaanse pancake met stroop. Ik kwam echter wel te laat op school, omdat het te lang duurde voordat m’n voedsel kwam.

Tijdens het vijfde lesuur ging opeens weer het brandalarm. Onze leraar zei meteen dat het geen oefening was, omdat hij er niks van afwist. We gingen dus allemaal braaf weer naar buiten. Later bleek dat het brandalarm was afgegaan, omdat een leraar en zijn leerlingen met lasers hadden lopen spelen. Het ging echter tijdens de verkeerde tijd, want én de hele cafetaria moest naar buiten én het Cross Country team stond net onder de douche. Ik stond dus naast halfnaakte mensen met alleen een handdoek om hun middel en op blote voeten.

’s Avonds was er geen footballgame dus zijn we thuis gebleven en hebben tv gekeken.

Zaterdag 20 september

’s Ochtends heb ik eerst met mijn ouders geskyped en daarna geholpen met het huis schoonmaken.

Aan het eind van de middag kwamen Aunt Judy en Uncle Ramon. Judy is de zus van Janice, mijn gastmoeder. Chuck had uitgebreid diner gemaakt. Na afloop heb ik nog pool gespeeld met Hannah, Hunter en Candace.

Zondag 21 september

Hannah en ik waren dit keer laat voor kerk, dus hebben we maar een halve dienst gehoord. Na de dienst hadden we het seniorklasje.

’s Middags met de hele familie weer uitgebreid gegeten.

Maandag & Dinsdag 22&23 september

Twee gewone daagjes. Het leven hier begint al normaal te worden, in hoeverre het normaal kan worden. Zaterdag 27 september had ik m’n eerste zwemwedstrijd. Daar trainden we dus hard voor.

Woensdag 24 september

We hadden vandaag een “rustige” training, vanwege de wedstrijd zaterdag. Toch was ik nog steeds dood na afloop. Nog nooit zoveel push-ups en sit-ups gedaan.

Na de training ben ik samen met het meisje waar ik mee naar zwemmen en naar school rijd, donuts gaan halen als ontbijt.

Het was vandaag ook “Meet you at the pole” day. Dat is een traditie die in Burleson ontstaan is. Je verzamelt met z’n allen rond de vlaggenstok op school of op je werk en dan bidden ze met z’n allen voor elkaars gezondheid enz. ’s Ochtends was dit ook op onze school, maar daar ben ik niet heen geweest. Wel was er aan het eind van de middag een groot soort dienst voor jongeren in een centrum ergens in de stad. Daar ben ik met Brennan heen geweest.

Donderdag 25 september

Vandaag kreeg ik te horen dat ik zaterdag daadwerkelijk zou zwemmen. Zelf dacht ik de hele tijd dat ik nog niet klaar was enz. Ik was dus super blij, want ik wilde natuurlijk heel graag zwemmen.

Verder was het een normale dag.

Vrijdag 26 september

Vandaag kreeg ik op de training te horen dat ik vier afstanden zou zwemmen, het maximum aantal. De 50 yard vrij, de 100 yard vrij, de 100 yard vrij relay en de 200 yard vrij relay. De wedstrijd was een sprintwedstrijd, er waren dus heel veel vrije slag afstanden.

’s Avonds ben ik met Hannah eerst naar een winkel gegaan, omdat ze iets moest kopen. Eerst waren we van plan om weer terug naar huis te gaan en film te kijken of iets. Hunter haalde ons echter over om mee te gaan bowlen. Ik moest zaterdag om 5.45 opstaan, dus het was eigenlijk niet slim, maar ik besloot toch om mee te gaan. We gingen dus bowlen met Hunter en een aantal vrienden van hem. De tweede game won ik zelfs, ondanks dat ik dacht dat ik super slecht was. Uiteindelijk lag ik pas om half een in bed, oeps.

Zaterdag 27 september

Vandaag was dan dus de eerste zwemwedstrijd! De wedstrijd startte pas om 10.15 AM, maar we vertrokken al om 6.30 vanaf school. We moesten namelijk één uur rijden en de coach wilde op tijd zijn voor onze inzwemtijd. We reden met een schoolbus. Tijdens de heenreis sprak niemand, want iedereen lag meteen te slapen. Uiteindelijk waren we ruim op tijd bij de wedstrijd. We kregen als team een half uur om in te zwemmen, maar omdat het zwemteam van Burleson High School er niet was, hebben we ook hun inzwemtijd gebruikt. Daarna begon de wedstrijd om 10.15. Omdat het een hele grote wedstrijd was, met heel veel mensen, was de wedstrijd in twee verschillende zwembaden. In het ene waren de wedstrijden voor de jongens en in de ander voor de meisjes. Mijn tijden waren uiteindelijk best redelijk. Ik heb alleen mij 50 yard vrij verpest, maar nog steeds had ik daar een redelijke tijd voor iemand die nog maar twee weken heeft getraind. En aankomende zaterdag is er weer een wedstrijd en daar kan ik het dan beter doen. Tussen de events door was het super gezellig met de andere teamleden en ik heb ook nog gepraat met een meisje uit Nederland die in mijn groep van New York City zat en die ook in het zwemteam van haar school zit. We waren toevallig bij dezelfde wedstrijd. Was leuk om weer even Nederlands te praten met iemand die daadwerkelijk tegenover je staat.

Na de wedstrijd zijn we weer allemaal in de schoolbus gestapt. Voordat we teruggereden hebben we allemaal geluncht bij Chick-fil-A, die echt de meest geweldige kipburgers heeft.

Ik was rond drie uur weer terug op school, waar ik werd opgehaald door Hannah en Hunter. Een uur later gingen we alweer weg met z’n drieën. We gingen met nog twee anderen naar een overdekt trampolinepark. Het was best wel leuk, maar ook erg vermoeiend en ik was al erg moe van het zwemmen. Daarna zijn we een pizza gaan eten om vervolgens naar huis te gaan en op tijd naar bed te gaan. Enigszins dan.

Zondag 28 september

Vandaag was een trieste dag. Ik werd namelijk wakker met het nieuws dat Tootsie, Hannah’s bidsprinkhaan, aan het doodgaan was. Het was zo zielig.

Na het nieuws zijn we met z’n allen naar de kerk gegaan. Na de dienst ben ik naar het seniorklasje gegaan, waar we hebben gepraat over redenen waarom mensen stoppen met college.

Tussen de middag hebben we weer met de hele familie geluncht, waarna ik met Candace ben wezen shoppen voor een cadeau voor Hannah. Haar verjaardag is namelijk binnenkort.

Verder heb ik wat huiswerk gedaan en hebben we niet veel anders meer gedaan.

De volgende keer zal ik echt eerder schrijven, het is nu al vier dagen later dan ik gepland had. Ik ga ook meer foto’s plaatsen. Van onder andere Homecoming en van mijn zwemwedstrijd.

Love y’all!

Savanna

Reacties

Reacties

Karina

We vinden het helemaal top dat je bent gaan zwemmen; iedere dag vroeg op en trainen, maar het helemaal leuk vinden en er van genieten. Weer veel succes in de wedstrijd. Liefs, mama

Jeannet

Leuk om je verhalen te lezen. Goed hoor van je om te gaan zwemmen, zeker zo vroeg in de ochtend. Dat zal vast niet mee vallen. Als je terug bent kun je je zo weer inschrijven bij AZPC.
Groetjes Jeannet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active