Mijn High School Year in Burleson, Texas

Week 7t/m10: 29 september t/m 26 oktober || Zwemwedstrijden, Oklahoma State University & de Texas State Fair

Hey,

Oeps, het is alweer een tijdje geleden dat ik iets gepost heb. Dit gaat dus een lang verhaal worden ;)

Maandag 29 september

Zoals ik in mijn laatste verhaal had verteld, was Hannah’s bidsprinkhaan aan het doodgaan. Deze ochtend is Tootsie gelukkig uit haar lijden verlost. ’s Avonds hadden we een kleine begrafenis in de achtertuin. Verder was het een normale schooldag.

Dinsdag 30 september

Ook dit was een normale dag.

Woensdag 1 oktober

Op woensdag is er altijd Youth group van de kerk. Ik was nog nooit geweest, dus besloot ik dit keer eens te gaan. Hannah had te veel huiswerk, dus ging ik met Brennan mee. Eerst is er dan een korte dienst, waarna alle kinderen in kleinere groepen aan de hand van leeftijd verder praten over wat er besproken werd in de dienst. Ik nam deel aan de Senior group, met heel veel mensen van Centennial, maar ook van andere High schools in de buurt.

Donderdag 2 oktober

Normaal schooldagje.

Vrijdag 3 oktober

Normaal schooldagje.

Zaterdag 4 oktober

En toen was het alweer weekend. En ik kon weer lekker vroeg opstaan. Kwart voor zes om precies te zijn. We vertrokken namelijk met het zwemteam om half zeven vanaf school. Gelukkig was de zwemwedstrijd deze keer dichterbij en hoefden we maar een half uurtje te rijden. Dat betekende ook dat mijn gastgezin kwam kijken! Daar was ik echt super blij mee.

Bij deze wedstrijd mocht je een prijs uitkiezen als je, je heat won. Omdat ik nog geen tijd had voor de 100 yard schoolslag, zat ik in een heat met andere zwemsters zonder tijd. Ik bleek ongeveer 10 seconden sneller te zijn dan de rest en daarmee mocht ik dus iets uitkiezen. Verder verbeterde ik ook mijn 50 yard vrije slag en zwom ik in twee vrije slag estafettes.

’s Middags nadat ik thuis was gekomen, gedoucht had en wat geslapen, heb ik met Hannah cakeballs gemaakt. Het is cake omhult in witte chocolade. Echt heerlijk. We hadden ze gemaakt, omdat het de volgende dag de verjaardag was van Chuck en hij graag cakeballs wilde.

’s Avonds hebben we bij vrienden BBQ gegeten. Vervolgens op tijd naar bed, want ik was doodop na mijn wedstrijd.

Zondag 5 oktober

Het was vandaag Chuck’s birthday. Ik zag hem pas in de kerk, want hij gaat altijd naar de vroege dienst. Tussen de middag hebben we heerlijk geluncht met iedereen, waarna Chuck moest werken. Ik heb met Janice, Candace en Dillon een domino spel gespeeld. Het heet Mexican Train en het is best wel leuk. Ik verloor alleen wel gigantisch.

Maandag 6 oktober

Na school ben ik met Hannah gaan Halloween shoppen. Ze wilde graag het huis decoreren dit jaar, (ghéhé, ik ben echt het goede excuus voor alles ;) ). We hebben gekleurde linten gekocht en een skelet, die Hannah gelijk de naam Mr. Bones gaf. Daarna zijn we doorgereden naar een BBQ restaurant, waar we met Janice hebben gegeten. Het was echt super lekker.

Dinsdag 7 oktober

Vandaag had ik weer een zwemwedstrijd, maar ditmaals ’s avonds, omdat het op een schooldag was. ’s Ochtends had ik eerst gewoon een training. Vervolgens verlieten we de school na het 7de uur. We stopten bij Subway om sandwiches te bestellen, waarna we naar het zwembad toe reden. Daar moesten we ons haasten om in te zwemmen, want we waren eigenlijk te laat. Ik was alleen super moe van de zware training en het wilde niet echt lekker gaan. Uiteindelijk had ik mijn 50 yard vrije slag tijd bij de 3de keer verbeterd -eerst 50 vrij bij de wisselestaffette, toen 50 yard vrij en toen de 200 estafette vrij- Het was echter in een estafette, dus telde het helaas niet. Gelukkig betekende dat, dat ik wel sneller kan.

Woensdag 8 oktober

We hadden vandaag geen training, vanwege de wedstrijd van de dag ervoor. Ik kon dus lekker uitslapen. Ik ging samen met Candace, Dillon, Hannah en Hunter naar de Texas State Fair in Dallas. Onderweg klonk er opeens Nederlandse muziek door de speakers. Dillon had Nederlandse muziek op gezocht en ik heb ze ook nog wat Nick&Simon, Jan Smit en Ali B laten horen.

Bij de Fair zijn we eerst naar de auto show geweest, waar je de auto’s kunt uittesten. Natuurlijk moest je daar wel je rijbewijs voor hebben. Ben met Dillon mee geweest in een truck met alle nieuwe snufjes die er op het moment denkbaar zijn. Verder was er op de Fair heel veel eettentjes. En ze hebben alles fried. Fried pickles, fried coke, fried oreo’s, fried cheesecake, fried meatloaf, etc. Ik heb het allemaal geprobeerd en over het algemeen was het best wel lekker. Zeker de fried oreo’s.

Verder waren er vooral veel autoshows, paardenraces, dierenshows en we zijn nog in de Hall of Fame van Texas geweest.

Donderdag 9 oktober

Dit was weer een normaal schooldagje.

Vrijdag 10 oktober

Vandaag bleef Brennan bij ons slapen, omdat haar ouders weg waren. We zijn met z’n drieën naar Starbucks toegereden en hebben nog wat door Target heengelopen.

Zaterdag 11 oktober

Dit was een normaal zaterdagje, waarop ik niet zoveel heb gedaan. Ik heb even geskyped met mijn ouders en wat huiswerk gedaan.

Zondag 12 oktober

Normale zondag, met als eerste een dienst in de kerk en daarna senior class. Het is best wel interessant om te leren over hoe college hier werkt en ze geven ook best goede tips die ik tijdens mijn studietijd kan gebruiken –over leren, vriendschappen, timemanagement, etc.-

Maandag 13 oktober

Vandaag was Columbus Day en dus een vrije dag. Ook was het Hannah’s verjaardag. Allereerst hadden we een super lekker birthday breakfast met American pancakes. Daarna heb ik een uurtje met Renske geskyped. Nadat gesprek vroeg Janice of ik samen met Brennan, ballonen wilde kopen voor Hannah, want ze wilde graag ballonnen. We zijn dus naar de supermarkt gereden en hebben daar gezorgd voor ballonnen. Gelukkig kregen we ze mee in een grote plastic zak en zaten ze goed aan elkaar vast. Het waaide namelijk heel hard buiten en gelijk toen ik een stap buiten de deur zette, waaide ik zowat weg.

We zijn ook nog met Chloë naar de dierenarts geweest en Hannah’s taart opgehaald. Ze is een ongelofelijke Hobbit fan, dus wilde ze graag een Hobbitcake.

’s Avonds had ze feest met vrienden. We hadden een vuurtje buiten om echte s’mores te maken –echte aanrader voor jullie- en de hot tub was opgewarmd. Voordat we in de hot tub gingen zitten, sprong ik samen met Claire in het ijskoude water van het onverwarmde zwembad. Was zeker een geslaagd feest.

Dinsdag 14 oktober

Dit was weer een normaal dagje met training in de ochtend.

Woensdag 15 oktober

Vandaag was er geen zwemmen, omdat de sophomores en juniors de PSAT test moesten maken. Ik was daar een van. Het is een voorbereidingstest voor de SAT en dat is weer een test waarmee je toegelaten kunt worden in colleges. De PSAT heeft niet zoveel nut voor mij, dus hadden ze van te voren gevraagd of ik hem wilde maken. Ik zei ja, want waarom niet ;) Dus ik heb ook de test gemaakt. Het wiskundedeel heb ik echt super goed gemaakt, maar het Engels lezen en schrijven deel ging wat minder. Ik krijg mijn score terug in december, dus dan zullen we zien hoe ik het heb gedaan.

Na school heb ik baseball gespeeld met Hannah, Hunter en wat van zijn vrienden. Daaruit blijkt dat ik toch wel goed ben in baseball. In ieder geval beter dan de meeste jongens die er waren.

Als avondeten ben ik met Janice, Hannah en Hunter naar Babe’s gegaan, een kiprestaurant die ook het eten van Candace’ en Dillon’s bruiloft had geregeld. De kip was zeker heel erg goed en vooral hun mais was geweldig. En je kon zoveel vragen als je wilde :D

Donderdag 16 oktober

Weer een normaal dagje met zwemtraining.

Vrijdag 17 oktober

Vandaag na het 6de uur was ik vrij. We gingen namelijk met het zwemteam naar Killeen. Daar hadden we op zaterdag een wedstrijd, maar Killeen is ongeveer drie uur rijden. We verbleven daar dus in een hotel. Gelijk toen we aankwamen zijn we gaan eten, om vervolgens de avond bij het zwembad te verblijven –we zijn immers zwemmers. Uiteindelijk op tijd naar bed, want we moesten toch best vroeg op de volgende dag.

Zaterdag 18 oktober

Onze wedstrijd heette The Killeen Monster Mash en het was een speciale meet voor Halloween. Alle individuele afstanden waren gewoon normaal, maar de estafettes hadden een Halloweentintje. Er was de Broomstick relay, de Mask relay, de Sweatshirt relay en de Candybucket relay. Zelf zwom ik in de Sweatshirt relay, waar we 4de werden, de Candybucket relay, waar we 2de werden, de 100 schoolslag waar ik eerste werd in mijn heat en 9de overall en de 50 vrijeslag waarin ik mijn heat won –was de op een na snelste heat- en 8ste overall. Ik heb voor mijn events ook een medaille gekregen en drie lintjes :)

Op de terugweg waren we nog maar met acht zwemmers, want de meesten gingen terug met hun ouders. We hebben met z’n achten plus de coach bij Chick-fil-A gegeten. Dat is een restaurant wat 100% zeker ga missen als ik terug ben in Nederland volgend jaar. De rest van de drie uur durende rit terug naar Burleson heb ik geslapen.

Zondag 19 oktober

’s Ochtends zijn we gewoon naar de kerk geweest. Aan het begin van de middag hebben we vervolgens gerust, omdat Chuck, Hannah en ik aan het eind van de middag een drie uur durende rit hadden richting Oklahoma City. Daar verbleven we in een hotel voor de nacht.

Maandag 20 oktober

Vandaag hadden we een campus tour op de campus van Oklahoma State University. Dit is een van de twee colleges waar tussen Hannah aan het kiezen is. We moesten ’s ochtends eerst nog een uur rijden, voordat we er waren. Op de campus werden we overal rondgeleid, ik heb echt een Amerikaanse campus van binnen en buiten gezien. En hoogstwaarschijnlijk gaat Hannah hier de komende jaren studeren. Aan het eind van de middag moesten we echter wel vier uur terug rijden naar Burleson. Dat is het enige nadeel van deze campus.

Dinsdag 21 oktober

Weer een normaal dagje.

Woensdag 22 oktober

Gewone schooldag. ’s Avonds met de senior youth group wezen midgetgolfen. Er waren ook allemaal spelmachines. Het was echt een hele leuke avond.

Donderdag 23 oktober

Normale schooldag.

Vrijdag 24 oktober

Na school heb ik twee-en-een half uur met mijn moeder geskyped, oeps.

Daarna ’s avonds met Hannah, Hunter en Nick –een vriend van Hunter- naar een Haunted House geweest. Deze staat zelfs in het Guinness World Record Book. Voor als je het wilt opzoeken, de naam was Cutting Edge. De wachtrij was meer dan twee uur, maar het was het zeker waard. De tocht door het spookhuis is meer dan een half uur. Ik was echt super blij dat Nick mee was en ik zijn arm mocht fijnknijpen. Het was zeker eng, maar echt geweldig!

Zaterdag 25 oktober

Vandaag heb ik ’s ochtends helpen opruimen van het huis, waarna ’s middags een van Janice’ zussen kwam, samen met haar dochter. Ze kwamen omdat er een concert in de buurt was waar ze graag heen wilde. Janice, Candace en ik gingen ook mee. Het was een concert van een christelijke band. De muziek was best wel goed. Voor diegene die benieuwd zijn en het wel eens willen horen, de naam was Casting Crowns.

Zondag 26 oktober

Vandaag was weer een normale zondag. Na het middageten gingen we weer terug naar de kerk, omdat Hannah een piano optreden had. Ook Hunter had een optreden, met zang en gitaar. Ze waren beide erg goed.

’s Avonds gebasketbald met Janice, Hannah en Hunter. Ondanks dat ik al een tijdje niet gekorfbald had, heb ik ze toch allemaal ingemaakt ;)

Dit was zowat mijn hele oktober maand. Ik zal ditmaal echt zorgen dat ik om de twee weken wat schrijf. Ik ga allemaal leuke dingen doen, dus de verhalen komt wel goed. Allereerst Halloween aankomende vrijdag. Hannah’s plan is om te gaan Trick ’n Treat-en, dat heeft ze niet meer gedaan sinds ze jong is. Ik moet nog wel deze week mijn kostuum gaan regelen. Als je suggesties hebt, laat dan een reactie achter. Ook als je geen suggestie hebt, mag je een reactie schrijven, dat maakt me altijd blij!

Love y’all,

Savanna

Reacties

Reacties

Marieke

Zo te lezen ben je behoorlijk druk daar. Leuk hoor. Ben blij te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Liefs van ons allemaal hier.

Marlies

SAVJEEEEEEEEE.
Wij moeten overigens ook nog een keer skypen. App ik je wel over.
Zit nu midden in m'n tentamenweken (dus wel vet veel vrije dagen) en heb Sims 3 op m'n laptop. I'm not a smart girl.
Spreek je later kleine ;)
Groetjes van ons allemaal!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active