Mijn High School Year in Burleson, Texas

Week 11t/m13: 27 oktober t/m 16 november || Halloween, jagen en meer zwemmen

Hallo,

Het is alweer meer dan een maand geleden. De tijd gaat veels te snel en ik heb haast geen tijd om hier te schrijven. Hier alsnog wat:

Maandag 27 oktober

Vandaag na school was er een Community Peprally, waarbij alle herfst sporten werden geëerd. Zwemmen is er daar een van, dus ik moest ook aanwezig zijn. De peprally was in het stadion van de school. We mochten eerst achter alle andere teams aanlopen, waarna we plaatsnamen aan de zijkant van het veld. De cheerleaders en de dansers hadden een optreden en daarna mochten alle coaches wat zeggen. Aan het einde hebben we nog een teamfoto gemaakt met het zwemteam.

Dinsdag 28 oktober

Een gewoon dagje school.

Woensdag 29 oktober

Aangezien het vrijdag Halloween zou zijn, moest ik nog opkomen met een idee voor een kostuum. Uiteindelijk besloot ik om voor de cowgirl te gaan en begon ik met het verzamelen van alle onderdelen. Cowboy laarzen van Hannah, cowboyhoed van Dillon, rode bandana van Brennan enz.

Donderdag 30 oktober

Dillon was zondag op het idee gekomen om naar een restaurant te gaan waar hij eens had gegeten. Vandaag was dan de dag dat we dit plan gingen uitvoeren. Samen met Candace, Dillon, Janice en ik reden we naar het restaurant. We vertrokken gelijk na school, omdat het een uur rijden zou zijn. Het was een BBQ-restaurant en al het vlees werd buiten bereid op een groot rooster. Ik had gekozen voor varkensribben. Binnen kon je allerlei side-dishes kiezen. Ze hadden super lekkere sweet-corn, macaroni en hele lekkere nagerechten. Het diner was dus heel erg geslaagd.

Op de terugweg zijn we gestopt bij Candace en Dillon’s huis, omdat ik daar nog nooit was geweest. Ze hebben me een korte rondleiding gegeven, waarna ze ons thuis af dropte.

Vrijdag 31 oktober

Halloween!!!

Vandaag had ik in de ochtend geen zwemtraining, maar een ontbijt met het hele team. Iedereen was verkleed voor Halloween en we hebben daarom ook een groepsfoto gemaakt.

Na het eten, ben ik met Madison naar school gereden. Ook op school was (bijna) iedereen verkleed. Het was super leuk dat de school de kostuums had toegelaten. Heb ook heel veel foto’s met allerlei mensen genomen.

’s Avonds ging ik Trick ’n Treat-en met Hannah, Hunter, Claire en nog een vriend van Hunter. We waren speciaal naar een buurt gereden waar heel veel mensen aan Halloween meededen, zodat we extra veel snoep konden ophalen. Het was super gezellig en weer een ervaring rijker. Sommige huizen waren echt heel erg versierd. Het snoep was natuurlijk ook een pluspunt van de avond.

Zaterdag 1 november

Vandaag stond ik op om half 9 op. Ik werd namelijk om half 10 opgehaald door Candace en Dillon. Ze gingen namelijk naar de farm van Candace opa en oma, waar ze altijd gaan jagen in de herfst. Het was namelijk de eerste dag van het hertenseizoen. Ze hadden gevraagd of ik mee zou willen, en natuurlijk zei ik ja. De farm was drie uur rijden en onderweg stonden we een tijdje in de file, maar doordat ik laatste uur heb geslapen, ging de toch voor mijn gevoel heel snel. Onderweg hebben we ook bij What-a-Burger gegeten. Dat is een Texas’ fastfood keten, waar ik nog niet was geweest.

Eenmaal op de farm kreeg ik eerst een tocht over het terrein, terwijl ik achterop bij Candace op een fourwheeler zat. Daarna gingen we gelijk naar een ander terrein, drie kilometer verderop, dat ook van de familie was en waar ze altijd op jagen. Ik ging met Candace in een klein houten huisje zitten. Na ongeveer een uurtje zagen we twee herten uit de bosjes komen. Candace pakte gelijk haar geweer, maar het bleek een illegaal hert te zijn, dus kon ze niet schieten. We hebben in de twee uur daarna nog wat herten gezien, maar allemaal illegaal om te schieten. Uiteindelijk hoorde we in de verte een geweerschot. Dat was Dillon, die een hert had neergeschoten.

Terug op de farm met het dode hert achterin de truck, hebben we eerst avond gegeten. Daarna heb ik Dillon geholpen met het schoonmaken en villen van het hert.

Deze dag zat dus vol met nieuwe ervaringen en ik was best wel trots op mezelf dat ik heb geholpen.

Zondag 2 november

Na een fijne nachtrust hebben we de ochtend op de farm doorgebracht. We hebben niet zoveel gedaan. Aan het eind van de ochtend zijn we daarom weer naar huis gereden. Onderweg nog gestopt bij een Tsjechische bakkerij.

Eenmaal thuis alleen maar gerust, huiswerk gemaakt en wat gerust.

Maandag 3 november

Na school ben ik niet eerst naar huis gegaan, maar naar het zwembad. We hadden namelijk de Yearbook foto met het zwemteam. We moesten in zwempak en trainingspak voor het buitenzwembad staan. Ik heb geen idee hoe de foto zal uitpakken, maar ik zal het aan het eind van het jaar zien als de foto in het jaarboek staat.

Dinsdag 4 november

Normale schooldag

Woensdag 5 november

Ook een normale schooldag.

Donderdag 6 november

Vandaag had ik overdag een zwemwedstrijd. We reden weg vanaf school om 8 uur. De wedstrijd startte om kwart voor twaalf. Doordat we bijna geen file hadden, waren we te vroeg in het zwembad en konden we rustig aan doen. De wedstrijd duurde uiteindelijk bijna de hele dag en ik was ’s avonds om half zeven weer terug op school. Het was wel echt een fantastische dag. Ik zwom in allebei mijn events (50 vrij, 100 school) sneller dan de vorige keer en het was super gezellig met mijn teamgenoten.

Vrijdag 7 november

Vandaag kon ik uitslapen, want ik had geen zwemmen. ’s Avonds was de laatste game van het Football team. Samen met Hannah ging ik er heen, want voor ons beide zou het de laatste zijn. Het was een koude avond en de wind waaide hard. Maar het team speelde goed en we wonnen met 41-3. Tijdens de rust haalde Hannah me over om de warme chocomel te proberen. Ik heb chocomel nooit echt lekker gevonden, maar wilde het toch eens proberen. En wat bleek: Ik vond het super lekker. Het was een gezellige avond en een goede afsluiter van het Football-seizoen.

Zaterdag 8 november

Dit was een uitrustdag, met wat huiswerk en het opruimen van mijn kamer. Ook nog geskyped met oma Kok en Orlando.

Zondag 9 november

’s Ochtends naar de kerk, daarna naar seniorklasje en vervolgens thuis lunch met de familie.

Maandag 10 november

Op school in de eerste pauze klonk er op eens een rare bel. Iedereen ging gewoon naar zijn of haar klas, maar eenmaal daar kreeg ik te horen dat we een soft lockdown hadden. Dat houdt in dat binnen in de school alles gewoon doorgaat als normaal, maar dat niemand de school via de buitendeuren kan betreden of verlaten. Meestal doen ze dat als er ergens buiten de school in de buurt iets heeft plaatsgevonden, zoals een overval en willen ze niet dat die persoon de school binnen rent. Na een uur bleek dat we de lockdown hadden, omdat er aan de andere kant van de stad een bank was overvallen en de overvallers waren er vandoor gegaan en waren niet gevonden.

Dinsdag 11 november

Om 6 uur hadden we weer een zwemwedstrijd. We verlieten de school om 3 uur en reden eerst langs een Subway. Eenmaal bij het zwembad van de andere school, bleek dat wij de enige andere school waren. Het zwembad was super klein en aan een kant van het zwembad was het maar een meter diep. Ons zwemteam was veel en veel beter dan het andere team en we hebben dan ook alle onderdelen gewonnen. Het was ook de eerste keer dat ik een 200 vrij moest zwemmen en daar was ik eerst super bang voor, want ik ben er niet aan gewend om 200 achter elkaar te zwemmen. Uiteindelijk ging het best wel redelijk en werd ik 2de. Janice, Chuck, Candace en Dillon waren ook gekomen om me aan te moedigen, super leuk.

Op de terugweg met hun meegereden en bij Chick-fil-A wat eten gehaald.

Woensdag 12 november

’s Ochtends lekker uitslapen, want we hadden geen zwemmen. Na school ben ik ’s avonds naar de kerk geweest. We hebben vooral over onze ski-trip in januari gepraat.

Donderdag 13 november

Vandaag was om 7 uur de Silent Auction van het zwemteam. We hadden ook een Spaghetti diner. Al het geld wat we ophaalde was voor het zwemteam. Ik heb een kalender gekocht met foto’s van het zwemteam en ook nog een teamsweater en handdoek. De spaghetti was super lekker en het was heel gezellig met alle teamgenoten.

Vrijdag 14 november

Vandaag na school met Hannah doorgebracht. Eerst zijn we wat wezen shoppen in verschillende winkels. Daarna zijn we thuis met z’n tweeën op de bank gekropen. We wilde eigenlijk een film kijken op Netflix, maar we eindigden met het kijken van heel veel youtube-filmpjes.

Zaterdag 15 november

Vandaag overdag huiswerk gedaan en aan het einde van de dag ging ik mee met Hannah babysitten. De twee kinderen zijn schatjes, maar zaten vol met energie. Ik heb samen met Hannah dan ook heel veel rondjes rond het huis gerend.

Zondag 16 november

Aan het einde van de dag kwamen er twee meiden van school, omdat we een filmpje moesten maken voor een vak. Het filmpje is redelijk goed gelukt.

De rest komt ook heel snel, maar hier alvast drie weken die een eeuwigheid geleden zijn geweest.

Love,

Savanna

Reacties

Reacties

Max

Hoi Savanna . Wat een gezellige en super leuke ervaringen. Doorgaan en genieten !
Liefs en nog veel plezier????
Max en Marieke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active